Pro řidiče, kteří se za volantem chtějí bavit, nastávají čím dál horší časy. Bodový systém, drahé pohonné hmoty, stále více elektroniky v autech, která většinou pomáhá, ale někdy může i otravovat. Vypadá to, že už brzy budeme mít v autech kameru, která bude za vás sledovat dopravní značky, a pokud uvidí "třicítku", která je tu už půl roku zapomenutá po opravě silnice, sama dá povel brzdám. Přitom auto, ve kterém sedíme, má schopnost úsek projet třikrát rychleji... Přesto se auta, z nichž po pořádné jízdě vystoupíte a budete se usmívat jako chovanec psychiatrického ústavu, stále vyrábějí. Dvě taková jsme v posledních týdnech vyzkoušeli.
Suzuki slaví se svým swiftem v juniorské kategorii úspěchy na tratích světových rally. Nyní přišlo s autem, v němž dává i běžným smrtelníkům ochutnat alespoň střídmé dávky adrenalinu, které se hrnou do krevního oběhu skutečným závodníkům. Ve srovnání s běžnou "civilní" verzí swiftu odlišuje Sport řada věcí. Viditelných i skrytých. Mezi ty na první pohled neviditelné patří upravený podvozek - například zesílené nápravy a sportovní tlumiče. Zvenčí zaujmou dvě koncovky výfuků na obou postranních koncích nárazníků a střešní spojler. Zepředu zase auto opticky snižuje dynamicky ztvárněný nárazník. Motor byl posílen na 125 koní a nám se zdálo, že tuto hranici tvůrci lehkého autíčka (váží jen něco přes tunu) stanovili správně. Motor se rád nechá vytáčet a na kvalitních silnicích umožňuje pěkně ostrou jízdu. Na velmi špatných silnicích se nám zdálo, že podvozek je naladěn docela tvrdě. Zřejmě i kvůli tomu mělo auto při testovacích jízdách na nerovnostech v zatáčce tendenci trošku odskakovat ze stopy. Jak už to u sportovněji založených aut bývá, zvuk motoru proniká do kabiny trochu více než u běžných verzí. Zatímco při "blbnutí" na okreskách se nám zvuk motoru velice líbil, při přejezdech na dálnici lidi uvnitř trošku obtěžoval. Když už jsme u interiéru, dámy ocenily, že barva karoserie byla u tohoto testovacího vozu sladěna s barvou na výplních sedaček a ladila dokonce i s obšitím volantu, řadicí páky a lemu koberečků. Za peníze, které auto stojí, má i skvělou výbavu: například airbagy čelní, boční, hlavové, dokonce i vzadu, automatickou klimatizaci, rádio s MP3.
Suzuki Swift 1,6 GLX Sport Max. rychlost: 200 km/h Spotřeba: 7,5 l/100 km Zavazadlový prostor: 213 l Cena: 439 900 Kč