Volvo XC90 je sportovně užitkový vůz, který patří do kategorie těch luxusních. Je tedy zřejmé, že trápit ho na motokrosové trati, tak jak jsme to v průběhu redakčního testu udělali my, bude skutečně jen výstřední milionář. I my jsme si záhy uvědomili, že tohle auto, přestože terénní zkoušku zvládlo v pohodě, je určeno na asfalt, proto jsme se na něj rychle vrátili. Úspěšné auto, (prodává se tak dobře, že se lidé ve Volvu diví, že s něčím takovým nepřišli už dávno), prošlo letos menší modernizací. Ta se jako obvykle týkala předního a zadního nárazníku, mřížky krytu chladiče, zpětných zrcátek a podobně. Přestože existují ještě obrovitější SUV, už tenhle vůz budí na silnici úctu. V cestujících uvnitř naopak robustnost XC90 vyvolává pocit bezpečí a navíc jim zaručuje pohodlné cestování. I tři dospělí vzadu nouzi o místo nemají. Navíc kapacita prostoru pro zavazadla je také více než dostatečná. Při klidné rodinné jízdě je i nejmenší do XC90 montovaný pětiválcový dieselový motor D5 příjemný. Na zatáčkovité silnici v kopcích však mělo jeho 185 koní s rozhýbáním přes dvě tuny těžkého auta docela hodně práce. Navíc se autu kvůli nedotáčivosti do zatáček moc nechtělo. Výrazně lépe se XC90 cítí na dálnicích a ve městě. Tam splní i reprezentativní účely, zvláště pokud si objednáte výbavu s dřevěnými dekory.
Volvo XC90 D5 AWD Max. rychlost: 190 km/h Spotřeba: 9,0 l/100 km Zavazadlový prostor: 487 l Cena: od 1 344 000 Kč