Nejdelší závod sezóny absolvovalo o víkendu v Sosnové na Krnovsku 12 osádek terénních aut. Mistrovství Středoevropské zóny Off road pro ně přichystalo náročný maratón jízdy 24 hodin bez přestávky. Bahno, kterého se na vozy postupně nabalily několikacentimetrové vrstvy, brzy znesnadnilo divákům identifikaci jednotlivých posádek. "Příprava na klubové závody nebo mistrovství Evropy se neliší. Vůz být maximálně v pořádku. Důležité jsou i kombinézy nebo vhodná obuv podle počasí. Boty musí být pevné a přitom měkké kvůli citu na pedály," vysvětlil Petr Stanovský z Off road klubu Krnov, který letos ve Finsku vybojoval se synem Romanem titul evropských šampiónů trialových speciálů. "Očista vozu od bláta po závodech trvá půl dne a další hodiny a dny zaberou opravy a vylepšování. Při závodech trpí nejvíce spojka a poloosy," zmínil zkušený jezdec nejčastější opravy. Pro obhajobu titulu příští rok v San Marinu zvýší u svého Suzuki Samurai výkon u motoru s obsahem 1,3 litru ze 60 na 90 koní.
Off road dává vozům zabrat

Až na menší havárii osádky z Tachova zvládli závodníci náročný závod 24 hodin nonstop bez karambolů
(autor: Libor Tomčák)
Zpět
na
Pro 12 terénních aut byl v Sosnové na Krnovsku připraven nejdelší závod sezóny