Vezměte klasický hatchback Volkswagen Golf a přidejte mu na délku dva a na výšku devadesát pět milimetrů. Vznikne vůz, který se zdánlivě při pohledu zvenčí od svého masově vyráběného sourozence liší jen málo. Teprve při bližším zkoumání vynikne strmější příď a hlavně velikost zadních dveří. Zcela jiný je ale zevnitř, ohromí hlavně prostorností. Posádka v autě sedí trochu výše než v běžném golfu. Má ale výrazně větší prostor pro nohy. Navíc sedadla lze posouvat ve velkém rozsahu, a to jak přední, tak i obě části zadní lavice. Míst, kam uložit drobnosti, kterých rodina s dětmi (neboť právě jim je tento vůz určen) při dlouhém cestování na dovolenou potřebuje dost a dost, jsme napočítali celkem 42. Naopak v zavazadlovém prostoru není žádná přihrádka či kapsa, kam by šlo uschovat lékárničku, náhradní žárovky a výstražný trojúhelník. V redakci jsme testovali vůz v základní výbavě Trendline, ovšem dovybavený o příplatkový paket. V ceně 77 tisíc je například dvouzónová automatická klimatizace, kožený volant, loketní opěrka vpředu a velká hliníková kola. Testovaný Volkswagen Golf Plus měl pod kapotou benzínovou šestnáctistovku. Ta na běžnou jízdu určitě stačí, jenže my jsme se s tímto autem vypravili i na zahajovací utkání českého fotbalového týmu na mistrovství světa do německého Gelsenkirchenu. Na úsecích s neomezenou rychlostí není problém ani s takovou motorizací jezdit sto šedesáti či dokonce maximální sto osmdesátikilometrovou rychlostí, Ovšem musíte počítat s tím, že motor vytáčený v prvním případě na pět a v druhém dokonce na šest tisíc otáček si bude brát z nádrže každých sto kilometrů kolem jedenácti litrů paliva. Ani po takto dlouhých cestách se posádka, také díky skvělým sedačkám a tradičně preciznímu podvozku, necítí nijak zvlášť unavena. Hlavní cíl konstruktérů - umožnit pohodlné cestování - se tedy určitě podařilo splnit.
Volkswagen Golf Plus 1,6 Max. rychlost: 180 km/h Spotřeba: 7,8 l/100 km Zavazadlový prostor: 395-505 l Cena: 536 600 Kč


