Určitě znáte ten pocit bezmoci, když jedete za někým, kdo se v nepřehledných zatáčkách plouží a na rovinkách uhání, co to dá. Pokud sedíte v Octavii RS, tento problém mít nebudete. Na internetu se vedou dlouhé diskuse o tom, zda je současná Octavia RS lepší nebo horší auto, než byla ta minulá. Každopádně se lze shodnout, že obě jsou velmi rychlé, přitom velice praktické vozy. Jak jsme se přesvědčili, nový vůz je rychlejší. Určitě to platí na všech druzích silnic s výjimkou zcela rozbité a vytlučené okresky. Tam nové "ereso" poněkud ztrácelo jistotu. Zda je to vinou příplatkových osmnáctipalcových kol, které byly namontovány na testovaném autě, či naladěním podvozku nebo prostou skutečností, že tohle auto je na rallyeové tratě zkrátka už příliš velké, si netroufáme rozsoudit. Zvenku se od běžné octavie příliš neliší. Asi nejmarkantnějším znakem je zadní křídlo (při pohledu zevnitř přes zadní okno působí mnohem impozantněji než zvenčí), dále jiný přední nárazník a zelenočervené označení na předku i na zádi. To je pak vyšité i uvnitř na sedačkách. To, co člověka, který poprvé usedne do tohoto vozu, nejvíce nadchne (kromě opravdu povedených dvoubarevných kožených sedaček), je motor. Jeho záběr je ohromující již od zrhuba patnácti set otáček. Dokonce se nám zdálo, že má více než uváděných dvě stě koní. Na stovku se podle údajů výrobce umí Octavia RS dostat za 7,3 sekundy a je s ní možno jet až 240 km/hod. Díky tomu jsou pak i majitelé šestiválců brzy druzí. Přitom není tohle auto kdovíjak žíznivé. Pochopitelně za pět litrů s ním jezdit nebudete, ale na dvojnásobku této hodnoty není nereálné se udržet i při dosti razantní jízdě. Žádnou výtku nelze mít ani k brzdám, ani k řazení, pokud si budeme při snaze o změnu rychlostního stupně počínat přesně. Tříramenný volant padne do ruky velmi dobře. Ocenili bychom ale na něm tlačítka pro ovládání rádia.
Škoda Octavia RS Max. rychlost: 240km/hod. Spotřeba: 7,8l/100 km Zavazadlový prostor: 560 l Cena: 754 900 Kč