Triko se lepí na zpocené tělo, hladina adrenalinu dosahuje rekordních úrovní. Tak se cítí člověk, který právě absolvoval soukromou rychlostní zkoušku na venkovské silničce na Křivoklátsku v Méganu Sport. Zkoušeli jsme hranice své i vozu. Mégane Sport je opravdu sportovní auto. Nedává to ale nijak přehnaně najevo. Snad jen nezvykle velká kola, které při pozornějším pohledu prozradí, že uvnitř se skrývají brzdy Brembo, dvojice výfuků uprostřed a na běžné auto nižší střední třídy nezvykle nízký posaz nad vozovkou. Upoutá i "ostrá" oranžová barva. Uvnitř je sportovní charakter o něco zřetelnější. Zaujmou sedačky Recaro (navíc prošité oranžovou nití), stejnou barvu mají navíc i pásy. Pedály jsou kovové, tachometr ocejchovaný do 270. Dvoulitrový turbomotor pod kapotou má magických 225 koní. To je tolik, že auto vystřelí z nuly na stovku za šest a půl sekundy. V kombinaci se skvělými brzdami to znamená, že na předjetí stačí jen pár desítek metrů. Mégane Sport můžete využívat i na běžné ježdění. Jediné, na co nesmíte zapomenout, například při cestě do práce, je obout sportovní boty. Pedály plynu a brzdy jsou velice blízko sebe, a pokud byste měli polobotky se širokou špičkou, často sešlápnete oba pedály naráz. Při jízdě pro radost sice spotřeba o pár litříků naroste (i tak ale překvapivě vystačíte jen se zhruba 12,5 litry na sto kilometrů), ale zato pocítíte, jak auto skvěle kopíruje silnici, jak se ochotně vrhá do zatáček a nádherně zrychluje ve výjezdu z nich. Řazení je přesné a snadné. Opravdoví sportovní fajnšmekři ale přece jen malé výtky mají: nevypínatelné ESP a ruční brzda. Tato ve stylu letadlových ovladačů podstatně ztěžuje projetí vracečky smykem se zabrzděnými zadními koly. Také posilovač by nemusel posilovat tak moc.
Renault Mégane Sport Max. rychlost: 236 km/hod. Spotřeba: 8,8 l/100 km Objem zavazadelníku: 330 l Cena: 835 tisíc Kč