Člověk, který tohle auto vidí projíždět nebo ho spatří ve zpětném zrcátku, těžko uvěří, že Kia Sportage měří jen 435 centimetrů. Sportovní design, mohutná příď i blatníky, navíc poměrně velká šířka i výška, budí zdání mnohem většího a silnějšího automobilu. Kia Sorento sbírá ocenění v Asii, Evropě i Americe a její mladší sestra - model Sportage nechce být moc pozadu. V redakčním testu dokázala, že Korejci sportovně užitkové vozy (SUV) dělat umí. Pravý "teréňák", přestože se tak tváří, (například v interiéru nechybí na palubní desce madlo, kterého se má držet při jízdě v terénu polujezdec), Sportage není. Pohon druhé nápravy se přiřazuje automaticky teprve, když kola začnou prokluzovat. Řidič má ale k dispozici tlačítko k manuální volbě pohonu 4x4. Na druhou stranu, přestože jak jsme si ověřili, jízda po polních cestách a na hrbolaté louce mu nečiní problém, je Sportage určená především do města. Z auta je výborný výhled. Navíc podvozek je skvěle uzpůsoben přejíždění různých záludností městských vozovek jako jsou výtluky, příčné prahy, či tramvajové koleje. Při takovém užívání se také tolik nezašpiní její světlý interiér. Tvůrci auta mysleli i na ty, kteří v autě téměř bydlí. Pro ně je například ve středovém panelu spousta odkládacích prostorů. Radek Pecák


