Loňská modernizace 208 se zaměřila nejen na vzhledové retuše v podobě širší masky chladiče, přepracované struktury zadních světel nebo nový design litých kol, ale zásadně se podepsala také na technice pod kapotou.

Motor skvěle táhne

Benzinové dvěstěosmičky mají jenom tři válce a nejsilnější z nich dostala přeplňování. Základem testovaného agregátu 1.2 PureTech s výkonem 81 kW je atmosférická verze doplněná turbodmychadlem chlazeným vodou. Změněná je i hlava válců, protože silnější provedení je vybaveno přímým vstřikováním paliva. Maximum točivého momentu 205 N.m je dostupné již při 1500 otáčkách, a tak nás ani nepřekvapuje, že motor příjemně táhne již od volnoběhu.

Kvalitní řazení

Zajímavá je kombinace s novým šestistupňovým automatem EAT6. Ve spojení se silným tříválcem se nám moc zamlouval, při změně rychlostí necukal. Můžeme i tvrdit, že při běžné jízdě dobře využívá vlastnosti motoru. Kombinace je v případě modelu 208 k dostání jen s pětidveřovou karoserií a nejvyšší výbavou Allure za 380 000 Kč. Výbavou, silou tříválce a komfortem řazení ale uspokojí i nejnáročnější zákazníky.

Autor: Archiv

Je libo třídveřák?

Peugeot 208 je po modernizaci ještě hezčí než dřív. A možná to platí ještě víc pro třídveřovou karoserii. Během testu jsme se na silnicích schválně zaměřili na třídveřové dvěstěosmičky – a za týden nepotkali jedinou! Přesto tu dva argumenty pro volbu těchto aut stále zůstávají: sportovní šmrnc a obrovská vlna individuality.

Renault Clio, Mazda 2, Nissan Micra… Všechny tyto modely už daly třídveřové karoserii sbohem. Peugeot však na ni sází nadále a dobře dělá – design chytne individualisty za srdce.

Autor: Archiv

 Hodnocení

+ Zajímavý styl, vyvážené jízdní vlastnosti, silný přeplňovaný tříválec, nové palubní systémy, kufr nabízející slušných 285 litrů objemu

- Absence madla nade dveřmi, uspořádání palubní desky

Autor: Archiv

Základní údaje

Délka  3973 mm

Šířka   1739 mm

Výška 1471 mm

Rozvor            2538 mm

Motor 1.2 PureTech/81 kW EAT6

Spotřeba         4,5 l/100 km

Základní cena             245 000 Kč

Testované auto           380 000 Kč