Loňská modernizace 208 se zaměřila nejen na vzhledové retuše v podobě širší masky chladiče, přepracované struktury zadních světel nebo nový design litých kol, ale zásadně se podepsala také na technice pod kapotou.
Motor skvěle táhne
Benzinové dvěstěosmičky mají jenom tři válce a nejsilnější z nich dostala přeplňování. Základem testovaného agregátu 1.2 PureTech s výkonem 81 kW je atmosférická verze doplněná turbodmychadlem chlazeným vodou. Změněná je i hlava válců, protože silnější provedení je vybaveno přímým vstřikováním paliva. Maximum točivého momentu 205 N.m je dostupné již při 1500 otáčkách, a tak nás ani nepřekvapuje, že motor příjemně táhne již od volnoběhu.
Kvalitní řazení
Zajímavá je kombinace s novým šestistupňovým automatem EAT6. Ve spojení se silným tříválcem se nám moc zamlouval, při změně rychlostí necukal. Můžeme i tvrdit, že při běžné jízdě dobře využívá vlastnosti motoru. Kombinace je v případě modelu 208 k dostání jen s pětidveřovou karoserií a nejvyšší výbavou Allure za 380 000 Kč. Výbavou, silou tříválce a komfortem řazení ale uspokojí i nejnáročnější zákazníky.
Je libo třídveřák?
Peugeot 208 je po modernizaci ještě hezčí než dřív. A možná to platí ještě víc pro třídveřovou karoserii. Během testu jsme se na silnicích schválně zaměřili na třídveřové dvěstěosmičky – a za týden nepotkali jedinou! Přesto tu dva argumenty pro volbu těchto aut stále zůstávají: sportovní šmrnc a obrovská vlna individuality.
Renault Clio, Mazda 2, Nissan Micra… Všechny tyto modely už daly třídveřové karoserii sbohem. Peugeot však na ni sází nadále a dobře dělá – design chytne individualisty za srdce.
Hodnocení
+ Zajímavý styl, vyvážené jízdní vlastnosti, silný přeplňovaný tříválec, nové palubní systémy, kufr nabízející slušných 285 litrů objemu
- Absence madla nade dveřmi, uspořádání palubní desky
Základní údaje
Délka 3973 mm
Šířka 1739 mm
Výška 1471 mm
Rozvor 2538 mm
Motor 1.2 PureTech/81 kW EAT6
Spotřeba 4,5 l/100 km
Základní cena 245 000 Kč
Testované auto 380 000 Kč