Do Monte Carla, města boháčů, dějiště nejznámější Velké ceny a stejnojmenné rally, se malé auto, jakým je Toyota Yaris, překvapivě dobře hodí. A to hned z několika důvodů. I ti nejbohatší lidé, kteří sice vlastní mnoho aut i těch nejrenomovanějších a nejdražších značek, se po Monacu velmi často pohybují v malých a miniautomobilech. Například proto, aby vůbec našli místo k zaparkování. Dalším důvodem, proč Toyota pozvala novináře na evropskou prezentaci tohoto modelu na azurové pobřeží, je fakt, že tady, blízko města Nice, designéři novou generaci yarise vymysleli. A za třetí: Na klikatých silničkách nad městem, tam, kde se v lednu pojede další Rally Monte Carlo, se dá auto dobře zkoušet. Samozřejmě jsme neodolali a projeli si s ním přímo ve městě i slavnou zatáčku U kasina, kudy se jednou za rok řítí i monoposty F1. Jarýsek, jak auto v Česku něžně nazývají mnohé jeho majitelky, za sebou nemá dlouhou historii. První se na veřejnosti objevil teprve v roce 1999. Získal však řadu ocenění. Například titul evropského auta roku 2000 a vloni ho vyhlásili nejspolehlivějším automobilem v kategorii 4-5letých ojetin. Proto je logické, že jeho nová generace si zachovává původní charakter. Vylepšeny jsou ale jízdní vlastnosti. Nová karosérie je o padesát procent tužší než přechozí model, v základu kromě nejnižší verze base jsou velká patnáctipalcová kola a brzdové kotouče jsou největší ve své kategorii). Tradičně velká pozornost byla upřena na oblast pasivní bezpečnosti: Nyní jsou cestující upozorňováni na nezapnuté pásy, v nárazových testech získalo auto pět hvězdiček. Standardem jsou dva airbagya auto je možno vybavit i bočními, okenními a dokonce i kolenním airbagem. Posádka také ocení zvýšení praktičnosti. Zadní sedadla jsou posuvná a díky tomu může mít zavazadlový prostor objem od 272 až do 363 litrů. Objem odkládacích prostorů je teď přes osmnáct litrů, což je o třetinu více než u yarise I. O tom, že i pro samotné cestující je více místa, svědčí to, že auto na délku povyrostlo o více než deset centimetrů, na výšku a na šířku o tři. Také rozvor (246 centimetrů) je nyní o skoro decimetr větší. Blesk při krátkých jízdních testech auto vyzkoušel s různými motorickými verzemi. Pro použití ve městě bude postačovat litrový benzinový motor, pokud byste ho chtěli používat pro jízdu s více lidmi a na delší vzdálenosti, bude lépe si připlatit buď za benzinový motor 1,3 nebo dieselový 1,4. Každopádně "jarýsek druhý" prokázal i ve vracečkách nad Monte Carlem skvělé manévrovací schopnosti. Řídit ho je zábavné.