Většina českých rodin má jen jedno či dvě děti. Pokud jste ale výjimkou, či vozíte na výlety kamarády vašich dětí, máte po čem sáhnout. Aut pro sedm totiž na našem trhu stále přibývá. Blesk vyzkoušel dva příslušníky z kategorie velkoprostorových vozů - Opel Zafira a Toyota Corolla verso. Zafira druhé generace byla uvedena na trh teprve nedávno, a zvláště na interiéru je znát, že jeho tvůrci nebyli žádní staromilci. Ovládání například klimatizace je pomocí otočných knoflíků a je to, jak jsme si ověřili, velice rychlé a snadné. Letovou, či snad přímo kosmickou techniku připomíná páka ovládající ruční brzdu. Naopak v kontrastu s tím jsou trochu levně působící páčky ovládání blikačů a stěračů. Opel se honosí tím, že díky speciálnímu systému sedadel a jejich uchycení lze auto využívat velice univerzálně - od dvoumístné dodávky až po sedmimístný "minibus". Pokud ale chcete z normálního pětimístného auta udělat sedmimístné, musíte manipulovat se všemi třemi řadami sedadel. Na druhou stranu je nutno zafriu pochválit, neboť takzvaně do kufru mohou nastoupit i normálně velcí lidé, a ještě za nimi zbude jakýs takýs prostor pro zavazadla. Cestující mají navíc nad hlavou množství přihrádek. Opel jsme testovali se zatím nejsilnějším dodávaným benzinovým motorem (200 koní) a možností volby sportovního režimu jízdy a byl to docela fičák. A to má ještě na trh přijít 240koňová verze. Případný zájemce o sedmimístné velkoprostorové vozy má skutečně velký výběr, připomeňme například ještě Volkswagen Touran, Peugeot 307 SW, Renault Grand Scénic, z poslední doby Mazdu 5 a další. Toyota Ani její interiér nepůsobí nijak archaicky. Kombinace hliníku a modravého skla na středovém panelu je velice efektní. Naopak poněkud archaicky, zvláště v porovnání se zafirou, působí tenká, do prostoru podivně čnějící rukojeť ruční brzdy. Na některé zvyklosti japonské firmy si řidič sedící převážně za volanty evropských aut musí zvyknout. Například na to, že budíky na palubní desce jsou více osvíceny, pokud jsou světla zhasnutá. To může mást zvláště v době, kdy se musí reflektory zapínat i ve dne. Také poloha zpátečky takzvaně za jedničkou, ve stejné poloze, jen více vlevo, než je první rychlost, může při prvních parkováních vést k nepříjemnostem. Podvozek auta i sedačky jsou ovšem skvělé, potěší i množství odkládacích prostor pro posádku vpředu.
Auta pro velké rodiny

(autor: )
Zpět
na
Na trhu stále přibývá aut pro sedm osob. Blesk vyzkoušel dva příslušníky z kategorie velkoprostorových vozů - Opel Zafira a Toyota Corolla verso.