Alfa Romeo se netají vysokými ambicemi, které se odrazily v modelech 159 a Brera. Největším sedanem Alfy je však v současnosti notně zastaralá 166, která potřebuje nástupce jako sůl. Vývoj budoucí vlajkové lodi je v plném proudu, ale přesto se na evropském trhu objeví zřejmě až v roce 2008. V té době už by měla být Alfa znovu přítomna také na severoamerickém trhu, který skýtá značné odbytové možnosti. Přestože se na vyvíjené auto pohlíží jako na následovníka 166, ve skutečnosti má namířeno do vyšších sfér. Půjde o čtyřdveřový sedan s karoserií ve stylu kupé, který Alfa zacílí proti Mercedesu CLS a budoucímu Porsche Panamera. Alfa 169 vyjede na podvozku příští generace Maserati Quattroporte, má být asi 4,95 m dlouhá a 1,4 m vysoká. Pohon zadních kol budou mít na starost šesti- a osmiválcové motory, volitelně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Počítá se i s verzí GTA vybavenou pětilitrovým osmiválcem. Nezbytným předpokladem úspěchu Alfy je odpoutání se od image aut, která jsou sice hezká, ale ne stoprocentně zpracovaná.