Menší Nissan Qashqai Čechy okouzlil kultivovaným jízdním projevem a dodnes se řadí na špičku prodejů v Česku. Vždyť v září se vešel do Top 10.

V testu jsme se ale podívali na loňskou novinku a očekávali, zda
i X-Trail bude podobně příjemným společníkem. Vždyť stojí na stejném základě a používá výhradně zadní víceprvkovou nápravu. X-Trail je ale těžší, tlumiče i pérování jsou proto tužší. Po kvalitní vozovce však vůz jede stejně plavně jako Qashqai.

Autor: archiv

Nový X-Trail je totiž vzhledem k velikosti karoserie a nastavení podvozku připraven hlavně na poklidné cestování. To se odráží i u řízení, které je příjemně lehké. Chybí mu sice větší přesnost a rychlost. Není se však čemu divit. V terénu totiž musí řízení pohltit všechny rány, aby řidiči nevytrhlo volant z ruky – a to dělá moc dobře!

V bahně jsme také ocenili možnost uzamknout spojku a rozdělovat sílu motoru stejnoměrně mezi obě nápravy. Díky světlé výšce 210 mm je průchodnost terénem výborná.

Autor: archiv

Příjemný prostor

Druhá řada sedadel je posuvná a cestující v ní mají více místa na nohy. V případě využití všech sedmi sedadel zbude na kufry 135 l, ale v pětimístném uspořádání 550 l, což už je slušná hodnota. 

Autor: archiv

Hodnocení

+ Líbivý design

+ Spotřeba paliva

+ Pohon všech kol

- Síla v nízkých otáčkách

-Tvrdší podvozek

Základní údaje

  • Délka: 4640 mm
  • Šířka: 1820 mm
  • Výška: 1695 mm
  • Rozvor náprav: 2705 mm
  • Objem kufru: 135/550 l

TECHNICKÉ údaje

  • Testovaný motor:  vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem 1598 cm3
  • Výkon: 96 kW při 4000 ot./min.
  • točivý moment: 320 N.m při 1750 ot./min.
  • Pohon všech kol
  • Manuální šestistupňová převodovka
  • Nejvyšší rychlost: 186 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
  • Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km

Základní cena: 543 900 Kč

Cena 4x4 s testovaným motorem: 712 900 Kč