Menší Nissan Qashqai Čechy okouzlil kultivovaným jízdním projevem a dodnes se řadí na špičku prodejů v Česku. Vždyť v září se vešel do Top 10.
V testu jsme se ale podívali na loňskou novinku a očekávali, zda
i X-Trail bude podobně příjemným společníkem. Vždyť stojí na stejném základě a používá výhradně zadní víceprvkovou nápravu. X-Trail je ale těžší, tlumiče i pérování jsou proto tužší. Po kvalitní vozovce však vůz jede stejně plavně jako Qashqai.
Nový X-Trail je totiž vzhledem k velikosti karoserie a nastavení podvozku připraven hlavně na poklidné cestování. To se odráží i u řízení, které je příjemně lehké. Chybí mu sice větší přesnost a rychlost. Není se však čemu divit. V terénu totiž musí řízení pohltit všechny rány, aby řidiči nevytrhlo volant z ruky – a to dělá moc dobře!
V bahně jsme také ocenili možnost uzamknout spojku a rozdělovat sílu motoru stejnoměrně mezi obě nápravy. Díky světlé výšce 210 mm je průchodnost terénem výborná.
Příjemný prostor
Druhá řada sedadel je posuvná a cestující v ní mají více místa na nohy. V případě využití všech sedmi sedadel zbude na kufry 135 l, ale v pětimístném uspořádání 550 l, což už je slušná hodnota.
Hodnocení
+ Líbivý design
+ Spotřeba paliva
+ Pohon všech kol
- Síla v nízkých otáčkách
-Tvrdší podvozek
Základní údaje
- Délka: 4640 mm
- Šířka: 1820 mm
- Výška: 1695 mm
- Rozvor náprav: 2705 mm
- Objem kufru: 135/550 l
TECHNICKÉ údaje
- Testovaný motor: vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem 1598 cm3
- Výkon: 96 kW při 4000 ot./min.
- točivý moment: 320 N.m při 1750 ot./min.
- Pohon všech kol
- Manuální šestistupňová převodovka
- Nejvyšší rychlost: 186 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
- Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km
Základní cena: 543 900 Kč
Cena 4x4 s testovaným motorem: 712 900 Kč