Když byl Blesk pozván na první jízdy s novou Mazdou 5 na závodní okruh u francouzského Lyonu, bylo to trochu záhadné. Proč nám chtějí předvádět rodinný velkoprostorový vůz pro sedm lidí zrovna na autodromu? Vysvětlení přišlo už ve chvíli, kdy jsme Mazdu 5 uviděli. Byť jde o velké auto, svými tvary sportovní ambice nezapře. Tvar vysoké karoserie je klínovitý a dynamický. Jde o nástupce úspěšné Mazdy Premacy a využívá prodlouženého podvozku Mazdy 3 (rozvor 275 cm), který umožňuje umístit do vozu tři řady sedadel pro celkem sedm cestují cích. Převratnou novinkou v této třídě jsou posuvné zadní dveře, které nezabírají moc místa a usnadňují nástup třeba na stísněném parkovišti. Pokud se rozhodnete vyjet v sedmi, pak ale raději bez báglů. Zavazadlový prostor se v této variantě smrskne jen na 112 litrů. Po sklopení zadní řady sedadel se to zlepší a když se zbavíte i prostřední řady, stane se z Mazdy 5 rázem "otesánek", který spolkne 1678 litrů - výhodou je navíc zcela rovná podlaha! Byť jde o rodinný vůz, podvozek je vyladěn dost tvrdě. Neznamená to ale, že by jízda byla nepříjemná. Naopak! V zatáčkách se vysoký vůz sice naklání, ale skvěle drží stopu. Byť jsme se na autodromu snažili sebevíc, na střechu jsme Mazdu 5 nedostali... Nabídka motorů začíná u benzinové osmnáctistovky. Mnohem zajímavější jízda je s benzinovým dvoulitrem. Na podzim by se v nabídce měly objevit i dva dvoulitrové turbodiesely s výkony 81 a 105 kW. Ceny Mazdy 5 začínají na rozumné hodnotě 589 900 Kč.
Mazda 5 1,8 Comfort7 * Rozměry: 4505x1755x1615 mm, rozvor 2750 mm, zavazadlový prostor 538 l * Motor: Zážehový šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1798 ccm * Max. výkon: 85 kW při 5300 ot/min. * Max. točivý moment: 165 Nm při 4000 ot/min. * Max. rychlost: 182 km/h * Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s * Spotřeba: město 10,7 l, mimo město 6,3, mix 7,9 na 100 km * Cena (včetně DPH): 589 900 Kč
