Auto je jen drahá hromada plechu na čtyřech kolech s motorem, která umožňuje člověku dostat se z bodu A do bodu B. To je snad nejběžnější představa obyčejného člověka. Jenže pro většinu mužů je automobil mnohem víc: symbol luxusu, druhý domov či milovaný mazlíček. Víte, ke kterému typu muže patříte? Institut psychologie v německém Kolíně nad Rýnem se pokusil nastínit několik základních typologií řidičů.


Váhavec Cloumá jím většinou vnitřní rozervanost, a proto bývá velice sklíčený a hledá orientaci u silných žen. Chybí mu také vyhraněný styl oblékání. Raději bere zavděk osvědčenými značkami jako VW Golf, Opel Astra, Škoda Fabia, Fiat Punto nebo Ford Focus. Ale má to i pozitivní stránku věci. Řidiči golfu bývají velice suverénní, jako by říkali: "Nemám zapotřebí se vám odhalovat."
Náčelník Jezdí většinou v nadstandardních limuzínách klasických značek BMW, Mercedes-Benz, Škoda Superb, Peugeot 307 nebo Audi. Tradiční řád je pro něj nade vše. Je to typ muže, který se považuje za suverénní hlavu rodiny a má rád, když ho žena v jeho kariéře podporuje. Jeho průměrný věk se pohybuje mezi 40 a 50 lety. Kvůli emancipační tendenci ve společnosti je to však zároveň druh na vymření, který sveřepě lpí na tradicích.
Měkkota Tento typ připadá na stále více mužů. Vydává se za starostlivého otce rodiny, což demonstruje nákupem vozu kombi, jako je např. Renault Kangoo nebo VW Touran, kam se vejdou všichni členové rodiny. Ta je pro něj totiž na prvním místě. Ale i jeho trápí sžíravé dilema: Velmi často musí potlačovat svá "autoerotická přání", neboť do jeho nejtajnějších snů se vkrádá elegantní sportovní žihadlo.
Licoměrník Je zapřísáhlý zastánce starých pořádků, ale obvykle je obklopen ženou, dětmi nebo kolegy, kteří si z jeho tradičního rozdělení rolí nic nedělají. Tuto nejistotu, ztrátu dominantního postavení, se snaží kompenzovat zvlášť nápadnými auty, která mají podpořit jeho mužnost. Vybírá si proto nápadné sportovní vozy jako Porsche nebo terénní vozy jako Mercedes třídy M, VW Touareg nebo BMW X 5.
Pragmatik Sem patří mladí muži (většinou pod třicet), často svobodní. Jejich motto: "Žiji tak, jak se to právě hodí." Jsou pohybliví, mají smysl pro praktická auta, ale málo peněz. A tak jsou nuceni sáhnout po vozech jako Citroen Pluriel, Smart nebo Renault Twingo. Když to později vyjde s jejich kariérou, často přestupují do jiné kategorie.
Individualista To je nejmenší skupina mezi muži. Chtějí zdůraznit svou mužskou roli. Snaží se jít svou vlastní cestou, což dokumentují i výběrem vozidla. Nemají svůj pevný vzor. Milují neobvykle prostorná auta, se kterými však jezdí, jako by seděli za volantem sporťáku. Hodil by se k nim Renault Avantime nebo Vel Satis, velký vůz Lancia nebo Citroen.