Od začátku se vyráběla v mnoha karosářských variantách, nechyběly tří- a pětidvéřový hatchback, sedan, kombi zvané Karavan, v roce 1993 se k nim pak ještě přidala verze Cabriolet, na jejíž tvorbě se podílelo italské designové studio Bertone. Široká paleta motorů obsahovala od začátku výroby jak zážehové verze 1.4i, 1.6i, 1.8i, 2.0i, tak vznětový 1.7D převzatý od Isuzu. Postupem doby nahrazovaly staré motory moderní šestnáctiventilové verze zvané ECOTEC, které jsou známé svou nízkou spotřebou. Vznětový motor doplnily a později nahradily přeplňované verze. V roce 1994 prošla Astra lehkým faceliftem, který se dotkl jak karoserie (nová maska chladiče, tvar zpětných zrcátek, bílé kryty předních směrových světel), tak mechanických částí a interiéru. V roce 1998 se rozběhl prodej nového modelu. Výroba dosavadního, ovšem stále velmi dobře prodejného modelu se nezastavila, pouze byla přesunuta do Polska, kde se pod označením Classic vyráběla s motory 1.4i, 1.6i, 1.6i 16v a s velmi chudou výbavou až do roku 2001. Astra byla při svém uvedení na trh nováčkem a měla velmi těžkou pozici proti svým hlavním konkurentům Golfu a Escortu, kteří byly již na trhu velmi dobře zavedeni. Astra lákala hlavně cenou a líbivým designem. Nejlépe se prodávaly základní pětidvéřové verze s motory 1.4i, 1.6i a také kombi, kde mnoho zákazníků volilo vznětové agregáty. Ojeté Astry jsou stále velmi žádané hlavně pro svoji příznivou cenu - pětidvéřová Astra 1.4i z roku 1991 se prodává za cenu kolem 70 000 Kč, faceliftové provedení z roku 1995 za 110 000 Kč, kombi s motorem 1.7TD ze stejného roku se prodává za 130 000 Kč. Klady: nízká pořizovací cena nadčasový design pestrá paleta motorů a karoserií nízké provozní náklady slušná pasivní bezpečnost obratnost dostupnost náhradních dílů a servisní síť Zápory: značná poruchovost prvních modelů náchylnost karoserie ke korozi hlučnost některých motorů horší kvalita zpracování strohá základní výbava netěsnost motorů