V cenících tuzemské automobilky nenajdete dražší, luxusnější ani silnější vůz. Škoda Superb s motorem 3,6 FSI je po všech stránkách špičkou toho, co ve škodovce dokážou vyrobit. Motor s výkonem 260 koňských sil, pohon všech kol a nejluxusnější výbava Laurin a Klement předurčují vůz k tomu, aby dělal společnost manažerům velkých firem na dlouhých cestách.
Se sedmimístnou cenovkou to ani nemůže být jinak. My jsme s ním sjeli z prohrnuté silnice a zamířili na horské polní cesty, kam před námi pronikly jen sněžné skútry.
Nad přírodou zvítězíte!
V perfektně odtlumené kabině máte tak trochu pocit, že neřídíte auto, ale hrajete videohru. Supersilný benzínový motor dokáže auto vystřelit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, ale uvnitř o něm vůbec nevíte. Jen při sešlápnutí plynu se auto prostě posune dopředu, ať máte jakoukoliv rychlost, otáčky, jedete do kopce, nebo z kopce.
Že se přitom za okny právě odehrává krutý boj s přírodou, se dozvíte jen díky sněhu odletujícímu od zadních i předních kol, nebo mírnému škubání ve volantu jak vůz zvládá terénní nerovnosti a prokluzující kola. Žádné výrazné drncání, pazvuky, nebo náklony. Přestože to není žádný tréňák, Superbu jsme věřili natolik, že jsme s ním projeli i do slepé ulice, která dál pokračovala jen jako polní cesta.
Vyzkoušeli jsme, jak jezdí Superb 4x4 na sněhu Jan Jedlička, Adam Jaroš
Kromě stop lesáckých džípů a se v hlubokém sněhu rýsovaly jen stopy od sněžných skútrů. Trošku z donucení jsme pokračovali dál, protože dlouhé combi se prostě na úzké cestě nemělo kde otočit. Při zpáteční cestě jsme ale úzkou zasněženou cestu využili jako bezpečnou závodní dráhu pro test schopností tohoto velikána i ve vyšší rychlosti.