Vůbec první verze, kterou jsme si v Portugalsku vybrali byla ta nejsilnější – s benzinovým motorem 1.8 TSI a výkonem 132 kW. Už od dvou tisíc otáček táhne velmi silně a od tří tisíc jako zběsilá. Ocenili jsme proto u ní velmi silné brzdy. Řazení je precizní s krátkými drahami a pro jízdní vlastnosti máme jen slova chvály. Auto i při rychlých průjezdech zatáčkami skvěle drží stopu a nehne s ním ani prašná kamenitá cesta, kterých jsme si v Portugalsku užili dosyta.
Nový podvozek
Je postavena na zbrusu novém podvozku, který sdílí např. s VW Golf nebo Audi A3 a montují se do ní i nové motory. Druhá generace octavie byla menší a nová už je opravdu na hranici mezi nižší střední třídou a střední třídou. Prostě za relativně málo peněz (ceny začínají na cifře 334 900 Kč) dostanete veliký kus moderního auta.
Novinky i tradice
Hned po prvních ujetých metrech je přitom jasné, že jde opravdu o zbrusu nové auto, které s předchozí druhou generací spojuje jen velikost a jméno. Na druhou stranu je v autě řada tradičních osvědčených detailů, díky nimž se každý, kdo už někdy v octavii seděl, bude v novince cítit jako doma.
Připraveno ve spolupráci s AUTO.CZ
Technické specifikace testovaného vozu:
Motor: 1,8 TSI
Převodovka: 6stupňová manuální
Objem (cm3): 1798
Výkon: 132 kW (180 k)
Spotřeba (l/100 km): 6,1
Zrychlení: 0-100 km/h za 7,3 s
Nejvyší rychlost: 231 km/h
Cena: 599 900 Kč