Automobilka Porsche potěšila srdce všech svých fandů, jen před několika dny totiž ohlásila tvorbu dalšího extrémního modelu 911 GT3 RS. Příznivcům značky asi není třeba více dodávat, aby jim bylo jasné, že nový model bude oproti stávající GT3 nabízet ještě lepší jízdní vlastnosti a větší potěšení z řízení. Porsche totiž již v minulosti dokázalo, že právě modely RS patřily k tomu nejlepšímu a nejcennějšímu, co si zákazníci mohli objednat. Proč? Modely RS totiž vždy přicházely s nižší váhou v porovnání se sériovými modely. Výjimku tedy nebude tvořit ani poslední příchozí do této rodiny a má se stát jasnou odpovědí největšímu rivalovi značky, automobilce Ferrari, která jen před nedávnem uvedla na trh odlehčený a posílený model Modena Challenge Stradale. GT3 RS je přitom i homologován pro okruhové závody GT a již v sérii mu tak nechybí ani potřebný ochranný rám. Model GT3 RS je postaven na základech již tak skvěle odladěného modelu GT3, o jehož pohon se dnes stará 3,6litrový šestiválec s výkonem 381 koní (280kW) / 7300 ot., jehož maximální otáčky dosahují hranice 8200 otáček. Co ale odlišuje provedení RS od běžné GT3, je jeho o 50kg nižší pohotovostní váha (s plnou 90-ti litrovou palivovou nádrží a zmiňovaným ochranným rámem zabudovaným do vozu). Provedení RS tak váží 1360kg, výkon motoru je přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku, na stokilometrovou rychlost se dostane za 4,4s, dvousetkilometrovou rychlost překoná za 14s a dosahuje maxima ve 306 km/h. GT3 RS dostalo pozměněnou geometrii zadní nápravy, odlehčené zadní sklo a karbonovou přední kapotu a zadní přítlačné křídlo. Motor však dostal i přímé náporové sání umístěné pod zadním křídlem, které tak dostává do sání více vzduchu s narůstající rychlostí vozu. Výsledkem tak je rychlejší vytáčení motoru ve vyšších rychlostech.