Už je to deset let, kdy začala Škoda nabízet sportovní provedení octavie s názvem RS. O oslavu desátin ve velkém stylu se pak rozhodl postarat britský dovozce. A tak odstartovaly práce na »eresu« upraveném pro dosažení co nejvyšší maximální rychlosti. Tu chtějí Britové otestovat přímo na legendárním solném jezeře v americkém Boneville, které je už téměř sto let Mekkou měření maximálních rychlostí.
Vytuněný motor
Na cestu do Ameriky škodovku připraví britská Škoda ve spolupráci s tuningovým úpravcem Revo Technik. Základ speciálu vychází ze sériově vyráběné Octavie RS, byl však brutálně přepracován. Třeba motor, přeplňovaný dvoulitr, který má v sériovém voze 200 koňských sil, dostal větší turbo, navíc pojede na speciální vysokooktanové palivo, takže vstříc rychlostnímu rekordu potáhne škodovku trojnásobný počet, tedy úctyhodných šest set koní!
Brzdí jako dragstery
Škodovka však musela projít řadou dalších, hlavně aerodynamických úprav, což prozrazují i maximálně efektivní plné disky kol. Kdo by čekal také posílené brzdy, bude překvapen. Vpředu zůstaly původní a zezadu je tvůrci dokonce úplně odstranili. Důvod je přitom prozaický: brzdí se padákem jako u opravdových dragsterů. Upravená octavia bude soutěžit v kategorii dvoulitrových produkčních aut. Závodí se na solné pláni s délkou devět mil (asi 14,5 km), přičemž měřený úsek je uprostřed a měří jednu míli.
Nadupaný veyron
Supersportovní Octavia RS je sice hodně svižný bourák, na absolutní rychlostní špičku se ale dívá z uctivé vzdálenosti. Aktuálně nejrychlejší sériově vyráběné auto planety s konvenčním motorem je krasavec Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, který je schopen řítit se rychlostí 431,07 km/h! Pod kapotou mu dupe v ďábelském osmilitrovém motoru neuvěřitelné stádo 1184 koní.