Nové picanto rozhodně nepůsobí dojmem dětské hračkyna čtyřech kolech. Vypadá dospěle, sebevědomě… a sexy.

Interiér: Vyšší třída

Interiér působí jednoduše, ale nanejvýš hodnotně. Připadali jsme si jako ve voze o třídu výš. Základem tohoto dojmu je bytelná palubní deska, na niž plynule navazují výrazně tvarované výplně dveří s kapsami. Chytře zakomponovaná středová konzola je umístěna v horní části palubky, takže nevadí pravé noze řidiče. Přístrojovému štítu dominuje velký rychloměr s displejem palubního počítače. Vše přehledné a dobře čitelné. Ke slabším stránkám tak můžeme zařadit pouze nepraktické ovládání palubního počítače pomocí kolíčku uvnitř přístrojového štítu a příliš skloněné opěradlo zadního sedadla, na němž se téměř leží.

Velikost: Pro 4 lidi akorát

Auto je 3,6 m dlouhé 1,6 m široké, pro srovnání fabie je stejně široká, ale o 40 cm delší. Malé rozměry jsou omezujícím faktorem pro využití vnitřního prostoru, ale v případě picanta se tuto úlohu podařilo vyřešit na výbornou. Pomohl k tomu i zvětšený rozvor náprav (2,38 metru). V podélném směru se tak nebude tísnit nikdo z cestujících. V případě 174 cm vysokého figuranta se našlo na zadních sedadlech i 8 cm před koleny. Picanto je úředně pětimístné, ale je jasné, že dozadu se pohodlně usadí jen dva cestující.

Fotogalerie
7 fotografií

Kufr: 200 litrů nic moc

Kufr se základní hodnotou 200 litrů (pro srovnání fabie 315 litrů) patří k největším v této třídě. Pod dno se vešla i malá dojezdová rezerva. Pokud by vám tato přepravní kapacita nestačila, můžete vysunout zadní sedáky, sklopit opěradla a budete mít k dispozici až 870 litrů.

Motor: Pružný, tichý, ale hladový

Zcela nový tříválec je kultivovaný a tichý. Jadrnější projev se dostavuje až po překročení 4000 otáček. Pokud ale budete chtít více dynamiky například při předjíždění, určitě se přes tuto hranici dostanete často. Největší výkon 51 kW je totiž posazen až do vysokých otáček. Kia má spotřebu jen 4,2 litru na 100 km. My se jí však ani nepřiblížili. Námi naměřených 6,3 l/100 km je o dost víc. Doufejme, že je to daň za nezajetý motor.

Jízda: Ve městě jako štika

Jelikož je picanto prvotně určeno do městské džungle, očekává se od něj, že se bude proplétat i úzkými uličkami a že s ním všude zaparkujete. A také ano – ve městě se mu líbí. Díky poloměru otáčení 4,9 m se s ním otočíte prakticky kdekoliv, když stojíte, jde řízení lehounce, což něžné řidičky určitě ocení. Díky svým rozměrům se auto vejde i do té nejmenší mezírky.

Cena: S výbavou za 200 000 Kč

Nová kia se prodává se základní výbavou od 184 980 korun. My jsme testovali sérii vozů označovanou Edition 1. Ta vyjde na 199 980 korun a má třeba centrální zamykání, rádio s CD, elektrická okna, palubní počítač nebo čelní boční a hlavové airbagy. Za klimatizaci se připlácí deset tisíc