Cena přitom začíná na 234 900 korunách. Co nabízí a jak si stojí v porovnání s ostatními?

S modelem Ibiza ST chce výrobce oslovit zákazníky, kteří hledají praktický, levný a atraktivní vůz. Hlavním kritériem při vývoji byla maximální funkčnost, navzdory karoserii kombi zůstal sportovní charakter. Příď má »šípový« design, který je typickým znakem seatu, záď podobu s dvoudílnými koncovými svítilnami.

Ještě větší kufr

Ibiza ST je dlouhá 4,23 metru, což je o 18 centimetrů více než u pětidveřového hatchbacku. Díky prodloužené délce se kapacita zavazadlového prostoru již u základního objemu zvýšila na 430 litrů. Sklápěním zadních sedadel jej lze dále zvětšovat až na 1164 litrů. Konstruktéři kladli důraz nejen na šířku zavazadlového prostoru, ale i na velikost vstupního otvoru a optimální výšku nakládací hrany. I těžké kufry či kočárek nebude problém naložit ani pro ženu. Pro pohon předních kol Ibizy ST jsou na českém trhu nabízeny čtyři varianty zážehových agregátů: 1,2 (70 k), 1,4 (85 k) a 1,2 TSI (106 k) i v kombinaci se sedmistupňovou dkufvouspojkovou převodovkou DSG. Pro zákazníky, kteří preferují úsporné turbodiesely, má španělský výrobce motory TDI s přímým vstřikováním common rail.

Bohatá výbava

Seat Ibiza ST nabízí tři stupně výbavy: Reference, Style a Sport. Již v základní verzi poskytuje výbavu obsahující například čtyři airbagy, ABS, podélné střešní nosiče, rádio s přehrávačem CD/ MP3, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, deaktivaci airbagu u spolujezdce. Bohatou sériovou výbavu doplňují samozřejmě i příplatkové prvky, mezi něž patří natáčecí bi-xenonové světlomety nebo automatická klimatizace Climatronic.