Jak vypadá omlazená tvář fabie a roomsteru, už jste si mohli v Blesku prohlédnout. Ovšem jaké jsou v reálu? Předek je celý nový – světlomety, kapota a přední část podlahy. Díky tomu na první pohled fabia opravdu vypadá širší a akčnější, ale že byste z nového vzhledu zůstali v němém úžasu, to asi ne.

Větších rozdílů si lze všimnout po usednutí za volant. Kvalitní materiály, více chromu na ovladačích, vylepšená hlavice řadicí páky a možnost zvolit si mezi tříramenným a čtyřramenným volantem.

Na přepracovaném středovém panelu se dozvíte, který stupeň máte zařazen, jaká je venkovní teplota a v případě, že máte navigaci, pak i to, jaký nejbližší manévr vás čeká...

Nové fabie nabízí benzinový i naftový motor

Blesk mohl, i když krátce, vyzkoušet dva nové motory: benzinovou 1.2 TSI (63 kW) a naftovou 1.2 TDI CR DPF (55 kW). Více pozornosti je třeba věnovat benzinové 1.2 TSI, protože naftová varianta na náš trh dorazí snad na podzim.

Po prvních pár kilometrech už můžeme směle prohlásit, že 1.2 TSI bude jistě dobrá volba. Pokud máte zatím zkušenosti jen s 1.2 HTP, pak doporučujeme na ně hned zapomenout.

Tohle je prostě úplně nový a moderní motor, který umožní svižnou jízdu, aniž by vás obtěžoval hlukem a má dostatečný »odpich«, pokud se rozhodnete předjíždět. O spotřebě zatím můžeme, vzhledem k minimu najetých kilometrů jen spekulovat, ale výrobce uvádí 5,2 litru na 100 km.

Sluší se dodat, že fabia s tímto motorem bude od 249 900 Kč, verze combi o 20 000 dražší a roomster pořídíte od 284 900 Kč.

Fotogalerie
4 fotografie