Typické vozy pro papaláše možná brzy vystřídají supervýkonné modely značek, které dosud vyráběly pouze sportovní automobily. Do boje o nejmocnější a nejbohatší zákazníky vstupují Porsche, Aston Martin, Bugatti nebo Lamborghini.
Michal Kaplan
Porsche Panamera
Porsche vyrábí nejvíce sportovních aut na světě. Jenže na mnoha trzích včetně toho českého tvoří zhruba polovinu všech prodaných nových aut této značky sportovně užitkový model Cayenne. Letos přišla další odbočka od donedávna tradičního zaměření. Je jí čtyřdvéřový čtyřmístný model Porsche Panamera. Nedávno si na autosalonu ve Frankfurtu sice odbyl svoji evropskou premiéru, ale ta světová byla už před řadou měsíců v Číně. Auto má pod kapotou osmiválcový motor s výkonem 400 koní, v případě verze Turbo 500 koní. Díky tomu se nejsilnější a nejdražší Panamera dostane na stovku za 4,2 sekundy a dokáže překonat i hranici 300 kilometrů v hodině. Nejlevnější Panamera se dá pořídit za cenu 2,7 milionu Kč, Panamera Turbo stojí přes 3,8 milionu.
Ronaldo: Zbavuje se svých aut! >>
Aston Martin Rapide
Britská firma si pospíšila a ve Frankfurtu představila svoji alternativu k Porsche Panamera. Aston Martin Rapide má uspořádání karoserie velice podobné jako německý vůz. Pohánět ho bude dokonce dvanáctiválec s objemem válců šest litrů a výkonem 470 koní. Ten auto rozjede na maximální rychlost 290 kilometrů v hodině a na stovku ho dokáže dostat za 5,3 sekundy. Zajímavostí je velikost zavazadlového prostoru. Je prakticky stejně velký jako u krátké fabie. Jeho objem činí 301 litrů. Aston Martin Rapide se začne prodávat zkraje příštího roku. Cena zatím nebyla oznámena.
Bugatti 16C Galibier
Zatím jen pár vyvolených mohlo na vlastní oči spatřit novinku značky Bugatti. Její premiéra se totiž odehrála v sídle továrny ve francouzském Molsheimu. Jedná se sice jen o koncept, nicméně je natolik propracovaný, že je prakticky jisté, že se čtyřdveřové bugatti brzy začne skutečně vyrábět. Část karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, zbytek z leštěného hliníku. Ještě více ale upoutá použitý motor. Je to totiž právě ten, který pohání nejrychlejší automobil světa Bugatti Veyron, tedy osmilitrový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Zplodiny z něho musí odvádět osm výfuků. Jízdní výkony, stejně jako cena, zatím zveřejněny nebyly. Nicméně je jasné, že určitě půjde o nejrychlejší čtyřdvéřový vůz světa s maximální rychlostí přes 350 kilometrů v hodině. Se základní cenou pod milion eur ať rozhodně nikdo nepočítá.
Lamborghini Estoque
Zřejmě nejdále k sériové výrobě má supersedan italského výrobce supersportů lamborghini. Premiéru si tento koncept supersedanu odbyl už před rokem na autosalonu v Paříži, ale od té doby se o něm nemluvilo. Pokud by se přece jen tento první sedan v historii vozů Lamborghini dostal do výroby, vypadal by určitě ze všech dosud představených supersedanů nejhrozivěji a nejsportovněji. Vždyť koncept měřil na výšku pouhých 135 centimetrů. Na druhé straně, šéfové této automobilky se loni dali slyšet, že pod kapotu by se kromě desetiválce z Gallarda mohl dostat i turbodieselový motor.