Možná nechce být žádná tou první, která v době krize naštve zákazníka...
Blesk porovnal ceny padesáti nejžádanějších modelů do 300 tisíc korun v dubnu letošního roku se současností. V obou případech byly brány v úvahu slevové akce a v tabulce se ocitla nejnižší možná cena, za kterou lze nakoupit.
Ceny nahoru šly například u opelu nebo chevroletu. „Nezdražili jsme, ale skončily akční slevy,“ říká Martin Hejral z General Motors, který obě značky do ČR dováží. Právě on ale přiznává: „Ceny aut jsou skutečně nízko a záleží na tom, jakou cenovou politiku nastaví konkurence, na tu musíme reagovat.“ To potvrzuje i Patrik Fanc z KIA: „I když ceny už dolů nepůjdou, zákazník na tom vydělá – za stejné peníze dostane lepší výbavu, delší záruku nebo jiný bonus...“
Předním hráčem na českém trhu je Škoda Auto, na její cenovou politiku čekají ostatní automobilky. I její Fabia 1.2 od dubna podražila o 10 tisíc korun. „Není to zdražení – v základní verzi najdete klimatizaci a centrální zamykání, na které si většina zákazníků stejně připlácela, o verzi bez nich nebyl velký zájem. To bude naše strategie i do budoucna, zákazníkům nabídneme výhodné balíčky s výbavou navíc,“ říká tiskový mluvčí Jaroslav Černý ze Škody Auto.

