Zatím to funguje tak, že k zákonné dvouleté záruce automobilka dává i ˇdoživotní záruku mobility´ pro případ technické závady. Nárok na tuto garanci mají ti, kteří jezdí na povinné servisní prohlídky do značkových servisů Škoda, a její platnost se prodlužuje vždy o další servisní interval.
Všechna auta, koupená od 25. 5. letošního roku ale dostanou zdarma i bonusovou záruku s názvem Premium. Ta pamatuje i na problémy vzniklé jinak než závadou. To, že o své auto necháte pečovat výhradně v autorizovaném servisu, je jedinou podmínkou k tomu, abyste Premium získali. Ochuzeni o tuto výhodu ale nejsou ani majitelé starších kousků – kromě vlatníků felicií. Stačí přijít se servisní knížkou, která dokládá požadovanou péči značkového servisu.
V případě starších aut je služba placená, ale symbolicky: 161 Kč (s DPH, pro servisní interval 30 000 km nebo 12 měsíců) nebo 322 Kč (s DPH, pro prodloužený interval do 30 000 km nebo 24 měsíců).
Ať již k nadstandardní záruce přijdete koupí nového auta, nebo si ji zaplatíte, můžete na území republiky i po Evropě požadovat pomoc v případě, že zůstanete stát kvůli technické závadě nebo poruše, ale i když si jen zabouchnete klíče v autě, dojde vám palivo nebo budete potřebovat vyměnit kolo. Volat lze kdykoli – z ČR na 800 120 000 nebo +420 261 104 666 ze zahraničí.
Jaké služby dostanete v rámci záruky mobility Premium?
| Služba | popis úkonů zdarma | co hradíte |
| Silniční služba | příjezd silniční služby, hodina práce mechanika na místě, nouzový odtah, službu lze čerpat opakovaně, maximálně 2x denně |
práci mechanika nad 1 hodinu, pokud budete víc než jednou denně potřebovat pomoc pro vybitou baterii |
| Dovoz paliva či provozních kapalin | cesta tam a zpět a práce mechanika do 1 hodiny | cena paliva či kapalin |
| Výměna pneumatiky | cesta a výměna za rezervu je zdarma, práce mechanika do 1 hodiny |
použitý materiál a opravu pneu |
| Zabouchnuté, zlomené či ztracené klíče |
příjezd technika a otevření auta (vždy se ověřuje vlastník vozidla), v případě ztráty klíčů odtah a uskladnění auta na nejbližším bezpečném místě |
|
| Vybitá baterie | příjezd technika, nastartování vozidla | další stejnou akci v tentýž den |
| Záměna paliva | oprava na místě nebo odtažení do nejbližšího autorizovaného servisu Škoda, odtah zdarma |
práce mechanika nad 1 hodinu |
| Uskladnění vozidla | pokud je nejbližší autorizovaný servis zavřen, je dopraveno na nejbližší bezpečné parkovací místo a příští pracovní den zdarma odtaženo do servisu |
|
| Ubytování řidiče a posádky | pokud nelze auto opravit v týž den, ubytování v hotelu*** na 1 noc a bezplatná přeprava zavazadel s limitem 1000 Kč |
Kdo vám nabídne podobné asistenční služby?
Mají majitelé jiných značek také šanci na podobnou službu? Většinou se jí dočkají od pojišťoven v rámci povinného ručení, ovšem ne v takovém rozsahu.
* AXA – Doplnění paliva, výměna kola apod. jsou služby zdarma v rámci povinného a havarijního pojištění – limity výše uvedené služby plně pokryjí.
* Česká podnikatelská pojišťovna – V rámci povinného a havarijního pojištění je asistencí pokryta nehoda i porucha, doma i v zahraničí, a to i opakovaně, bezplatné limity jsou velmi příznivé. A s přikoupenou Asistencí Plus limity rostou, např. osobní vůz s poruchou v zahraničí má až 30 000 Kč na jeden zásah.
* Allianz – K povinnému nebo havarijnímu pojištění dostanete bezplatné asistenční služby, pokud máte obojí, limity se sčítají. Služby jsou k dispozici nepřetržitě v případě nehody i poruchy. Podle typu pojištění mají různý rozsah plnění a různé pojistné limity – pak mohou obsahovat i nedostatek paliva nebo vybití baterie a podobně...
* Česká pojišťovna – Jakákoli závada mající za následek nepojízdnost vozidla spadá do pojistného nebezpečí »Porucha«, v rámci asistenčních služeb Pohoda Speciál za 500 Kč ročně. S povinným a havarijním pojištěním je zdarma. Zabouchnutý klíč ani špatné palivo v nádrži však nelze pojistit.
