Zatím to funguje tak, že k zákonné dvouleté záruce automobilka dává i ˇdoživotní záruku mobility´ pro případ technické závady. Nárok na tuto garanci mají ti, kteří jezdí na povinné servisní prohlídky do značkových servisů Škoda, a její platnost se prodlužuje vždy o další servisní interval.

Všechna auta, koupená od 25. 5. letošního roku ale dostanou zdarma i bonusovou záruku s názvem Premium. Ta pamatuje i na problémy vzniklé jinak než závadou. To, že o své auto necháte pečovat výhradně v autorizovaném servisu, je jedinou podmínkou k tomu, abyste Premium získali. Ochuzeni o tuto výhodu ale nejsou ani majitelé starších kousků – kromě vlatníků felicií. Stačí přijít se servisní knížkou, která dokládá požadovanou péči značkového servisu.

V případě starších aut je služba placená, ale symbolicky: 161 Kč (s DPH, pro servisní interval 30 000 km nebo 12 měsíců) nebo 322 Kč (s DPH, pro prodloužený interval do 30 000 km nebo 24 měsíců).

Ať již k nadstandardní záruce přijdete koupí nového auta, nebo si ji zaplatíte, můžete na území republiky i po Evropě požadovat pomoc v případě, že zůstanete stát kvůli technické závadě nebo poruše, ale i když si jen zabouchnete klíče v autě, dojde vám palivo nebo budete potřebovat vyměnit kolo. Volat lze kdykoli – z ČR na 800 120 000 nebo +420 261 104 666 ze zahraničí.

Jaké služby dostanete v rámci záruky mobility Premium?

Služba popis úkonů zdarma co hradíte
Silniční služba příjezd silniční služby, hodina práce mechanika na místě, nouzový odtah, službu lze čerpat opakovaně, maximálně
2x denně
práci mechanika nad 1 hodinu, pokud budete víc než jednou denně potřebovat
pomoc pro vybitou baterii
Dovoz paliva či provozních kapalin cesta tam a zpět a práce mechanika do 1 hodiny cena paliva či kapalin
Výměna pneumatiky cesta a výměna za rezervu je zdarma, práce mechanika do
1 hodiny
použitý materiál a opravu pneu
Zabouchnuté, zlomené či ztracené
klíče
příjezd technika a otevření auta (vždy se ověřuje vlastník vozidla),
v případě ztráty klíčů odtah a uskladnění auta na nejbližším
bezpečném místě
Vybitá baterie příjezd technika, nastartování vozidla další stejnou akci v tentýž den
Záměna paliva oprava na místě nebo odtažení do nejbližšího autorizovaného
servisu Škoda, odtah zdarma
práce mechanika nad 1 hodinu
Uskladnění vozidla pokud je nejbližší autorizovaný servis zavřen, je dopraveno
na nejbližší bezpečné parkovací místo a příští pracovní den
zdarma odtaženo do servisu
Ubytování řidiče a posádky pokud nelze auto opravit v týž den, ubytování v hotelu***
na 1 noc a bezplatná přeprava zavazadel s limitem 1000 Kč

Kdo vám nabídne podobné asistenční služby?

Mají majitelé jiných značek také šanci na podobnou službu? Většinou se jí dočkají od pojišťoven v rámci povinného ručení, ovšem ne v takovém rozsahu.

* AXA – Doplnění paliva, výměna kola apod. jsou služby zdarma v rámci povinného a havarijního pojištění – limity výše uvedené služby plně pokryjí.

* Česká podnikatelská pojišťovna – V rámci povinného a havarijního pojištění je asistencí pokryta nehoda i porucha, doma i v zahraničí, a to i opakovaně, bezplatné limity jsou velmi příznivé. A s přikoupenou Asistencí Plus limity rostou, např. osobní vůz s poruchou v zahraničí má až 30 000 Kč na jeden zásah.

* Allianz – K povinnému nebo havarijnímu pojištění dostanete bezplatné asistenční služby, pokud máte obojí, limity se sčítají. Služby jsou k dispozici nepřetržitě v případě nehody i poruchy. Podle typu pojištění mají různý rozsah plnění a různé pojistné limity – pak mohou obsahovat i nedostatek paliva nebo vybití baterie a podobně...

* Česká pojišťovna – Jakákoli závada mající za následek nepojízdnost vozidla spadá do pojistného nebezpečí »Porucha«, v rámci asistenčních služeb Pohoda Speciál za 500 Kč ročně. S povinným a havarijním pojištěním je zdarma. Zabouchnutý klíč ani špatné palivo v nádrži však nelze pojistit.