Dokonce se lze tvrdit, že kdyby se strhlo logo Dacia, možná by mělo hodně lidí zamotanou hlavu a »šacovali« by ho na výrobce luxusnější značky. Výrazná maska i povedená záď klamou...

Blesk měl k dispozici naftový motor 1.5 Cdi, který hravě splní i státem daný emisní limit pro vozy, které můžete koupit se šrotovným – má 120 g na kilometr. Zvuk motoru do kabiny v běžném provozu neproniká, a pokud sandero pořádně rozparádíte na dálnici, klidně se dostanete během chvilky na 160 kilometrů za hodinu. Ovšem v „dálničních“ rychlostech už je hluk, zvláště ten aerodynamický, docela nepřijemný.

Jediné, na čem se pozná, že jde o levné auto, je vnitřek plný tvrdých plastů, podivných knoflíků a nevzhledného středového panelu. Vynahradí vám to ale velký prostor pro všechny cestující - ani vzadu si nebudou stěžovat, že je tlačí kolena nebo hlava. Spíš budou mít problém zavřít za sebou dveře, protože madla jsou velmi neuchopitelná.

Řidiče nezklame jízda, brzdy ani řazení, ale zešílí z nevýkonných stěračů, spíš »šmrdlačů«. Ovšem leccos bude odpuštěno, až zjistí, že i při razantnější jízdě a pojíždění v kolonách se spotřeba drží kolem šesti litrů nafty na stovku ujetých kilometrů.


Dacia Sandero v číslech

Motor: 1,5 l
Největší výkon: 70 k
Nejvyšší rychlost: 157 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 15 s
Kombinovaná spotřeba: udávaná výrobcem 4,5 l/100 km, naměřená Bleskem 6,2 l/100 km
Zavazadlový prostor:
320 l Cena: od 257 900 Kč