Podle nového zákona o odpadech budete muset při registraci vozidla zaplatit několikatisícový poplatek do Státního fondu životního prostředí ČR, který použije stát na pozdější likvidaci vraku. Výše poplatku se liší podle toho, jakou splňuje auto evropskou normu na vypouštění emisí (normy Euro 1, Euro 2 nebo Euro 3).
Nejvyšší desetitisícový poplatek zaplatí majitelé většiny aut s rokem výroby 1992 a starším (Škoda 100, 105 a 120, první typy favoritu, trabant, wartburg, VAZ 2001, zastava, oltcit, stará dacia, Fiat 127, VW Golf a passat první generace).
Poplatek ve výši 5 000 Kč zaplatí většinou auta z let 1992 až 1996. Tři tisíce pak zaplatí majitelé většiny vozů vyrobených v letech 1996 až 2000. Zcela bez poplatku budou automobily vybavené třícestným katalyzátorem, které byly vyrobeny po roce 2000.
Nejhůře dopadne nový zákon na důchodce a sociálně slabší skupiny, které nyní nedosáhnou na koupi jiného auta. Stará auta budou prakticky neprodejná, protože například u starých Škodovek přesáhne výše poplatku samotnou hodnotu vozu. Auta se budou nechávat takzvaně na dožití a po skončení jejich životnosti se nechají rovnou sešrotovat.