Měl by být nejlevnějším, ale rovněž nejúspornějším a nejekologičtějším vozem Porsche současnosti. Jeho spotřeba a emise, toliko sledované veličiny, budou dokonce lepší než u Audi TT se stejným motorem, protože nový Boxster bude o poznání lehčí.

V současnosti jsou nejekologičtejšími modely Boxster a Cayman 2,7 l, které vypouští vskutku vražedných 222 g/km CO2. Automobilka Porsche chce za každou cenu snížit průměrné emise značky, ale není tato cena příliš vysoká?

Ploché šestiválcové motory boxer se staly nedílnou součástí charakteru sportovních vozů se značkou Porsche a je jedno, jestli se jedná o základní 2,7 l nebo dvakrát přeplňovaný reaktor 3,6 l v GT2. Nadšenci jsou ochotni překousnout, že se vyrábí překapotovaný Volkswagen Touareg, brzy dokonce s dieselem, ale umístit do nabídky sportovních modelů řadový čtyřválec, to je trochu silná káva.

Je s podivem, že se firma nesoustředí na radikální snížení emisí modelu Cayenne, ačkoli drobné změny byly ohlášeny. Při tom Cayenne tvoří polovinu prodejů značky a každé snížení emisí o deset dvacet gramů by automobilce průměrnou hodnotu rozhodně vylepšilo. A ještě jedna připomínka: kolik kilometrů najede ročně průměrný Boxster a kolik průměrný Cayenne?

Porsche plánuje zavedení levného vstupního modelu, ve kterém by se povedený čtyřválec s nízkými emisemi vyjímal rozhodně dobře, ale Boxster si, aspoň podle nás, takovou potupu nezasluhuje. Co bude příště? Porsche 911 1.2 HTP?