Trpělivost přináší růže - a my jsme se dočkali. A růže je to věru krásná. V Paříži bude Škoda Octavia zářit po celkovém face-liftu. Parádní šaty navíc oblékají auto plné síly.
Představuje se tu ve dvou verzích – jako pětidvéřový liftback a kombi. Změna její tváře je nejvíce patrná na přepracovaných světlometech a chladiči.
Výrazný prolis, začínající u loga Škoda v chromované liště nad maskou chladiče, pak vede až k čelnímu sklu, odkud volně navazuje středový panel uvnitř vozu.
Mlhovky jsou poprvé vybaveny funkcí denního svícení.
Nově modelované jsou i zadní svítilny. Zůstalo u nich zachované prosvětlené škodovácké céčko. Do zadního nárazníku jsou nyní integrované "kočičí oči", reflexní plochy zvyšující bezpečnost parkujícího auta.
Nejočekávanější vylepšení je však ukryto pod kapotou – z nabídky pěti benzinových a tří naftových agregátů je novinkou motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k). Autu dává maximální rychlost 203 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 9,7 vteřiny. Není prý žíznivý, stačí mu 6,6 litru. V kabině je patrné zlepšení komfortu – ať už jde o nové audio a navigační systémy, vyhřívané sedačky či loketní opěrku vzadu se schránkou. Vůz se začne vyrábět už v listopadu a jeho cena prý zatím nebyla stanovena.
Novinky ve výbavě
- nové autorádio Bolero a multimediální systém Amundsen s barevným dotykovým displejem
- nové rozhraní pro iPod,
- příprava pro telefon GSM III Premium
- nové hlavové opěrky v předních sedadlech s vylepšenými opěradly
- parkovací senzory s lepším optickým znázorněním
- "vychytanější" imobilizér
Největší vizuální rozdíly mezi minulou a novou verzí Octavie
Světla
Středový ovládací panel
Sedadla a hlavové opěrky
Pohled ze předu
Detail přední masky u nové verze