V TPCA nyní pracuje asi 3000 lidí. Průměrná mzda dělnických pozic je tam kolem 30.000 korun, současná kolektivní smlouva platí do konce března. Odbory automobilky chtějí kromě navýšení mezd také například zvýšit příplatky za noční a mimořádné směny nebo zvýšit odstupné a zavést jeho platnost na dobu neurčitou. Loni se po kolektivním vyjednávání zvedly mzdy v TPCA průměrně o 650 korun.

TPCA plánuje po dohodě s mateřskými společnostmi v následujících třech letech ušetřit každý rok asi 280 milionů korun. "Tento cíl je nekompromisní a je nutné si uvědomit, jaké důsledky jeho splnění či nesplnění přinese," uvedl ve zpravodaji generální manažer oddělení financí Luigi Fagiani.

Japonsko-francouzská automobilka TPCA loni v květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Letos vyrobí přibližně 220.000 aut, což je zhruba o deset procent méně, než předpokládala. Stovky agenturních zaměstnanců, které firma loni přijala, proto v minulých dnech musely opustit závod.

TPCA v roce 2013 meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun. Hlavním důvodem poklesu byly nižší prodeje a významná investice do přípravy výroby nových vozů. Letos závod oslavil deset let od zahájení výroby, loňské hospodářské výsledky firma zatím neoznámila.

Kolektivní vyjednávání vrcholí také ve druhé středočeské automobilce Škoda Auto. Podle týdeníku odborů automobilky Škodovácký odborář jsou už zaměstnanci připraveni k protestním a stávkovým akcím kvůli navýšení mezd. Firma podle posledních informací nabídla růst mezd o 2,6 procenta, odboráři chtějí 6,5 procenta. Průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích ve Škodě Auto je přibližně 34.000 korun