Scripps získá v TVN podíl 52,7 procenta od polského finančního holdingu ITI a francouzské firmy Vivendi. Převezme také dluh TVN, který činí 840 milionů eur a po dokončení akvizice zahájí tendr na odkup dalších akcií, jak jí nařizuje polský zákon.
Polský trh s televizní reklamou loni podle údajů mediální společnosti Starlink vzrostl o téměř šest procent na 3,8 miliardy zlotých (25,1 miliardy Kč). Globální trh s televizní reklamou se zvýšil o 5,4 procenta.
Soukromá TVN provozuje několik stanic, včetně zpravodajské TVN24. Jejími hlavními konkurenty je státní Telewizja Polska a soukromá společnost Cyfrowy Polsat. Oživení reklamního trhu pomohlo loni TVN zvýšit příjmy o 3,6 procenta na 1,594 miliardy zlotých, což je zhruba 15 procent příjmů firmy Scripps. Očištěný hrubý provozní zisk vzrostl o devět procent na 549 milionů PLN. Na polském trhu má podíl 22 procent.
Vivendi koupila TVN před třemi lety v rámci širší dohody, díky které se pro Vivendi stalo Polsko druhým největším trhem po Francii. Vivendi se však stahuje z bezplatné televize, kde jsou příjmy z reklamy pod tlakem kvůli internetu a možnostem sledovat na objednávku pouze určité televizní programy.
Scripps vlastní mimo jiné stanice Food Network a Travel Channel. Příjmy firmy loni činily 2,7 miliardy USD (69,6 miliardy Kč). Na evropský trh firma poprvé vstoupila v roce 2011 prostřednictvím společného podniku v Británii s BBC Worldwide, napsala agentura Reuters.