V únoru, který patří v prodejích letenek k nejslabším měsícům, stouply prodeje portálu o 15 procent. "Příčinu tak dramatického obratu vidím v mimořádně příznivých cenách letenek. Dalším důvodem je rostoucí zájem Čechů o nákup levnějších letenek v předstihu, které využijí k cestování s více než půlročním odkladem," uvedl ředitel portálu Josef Trejbal.

Student Agency registruje za únor nárůst počtu prodaných letenek o sedm procent. "Začátek roku je pro letecké dopravce obdobím, kdy svým klientům nabízejí velké množství letenek za nízké ceny, aby podpořily svoje prodeje. Češi, kteří pravidelně létají na dovolenou do zahraničí se naučili podobných akcí využívat," uvedla mluvčí SA Radka Šťávová.

Vyšší únorové prodeje letenek mají podle ní také přímou souvislost se svátkem svatého Valentýna, kdy stále více Čechů kupuje letenky jako dárek pro svého partnera. Nejoblíbenější destinací je dlouhodobě Paříž. Za ní letos následovaly Dubaj, Moskva, Istanbul, Amsterdam, Barcelona a Řím.

"Dubaj je letos pro Čechy velmi lákavou destinací. Zvýšený zájem o letenky zaznamenáváme už od začátku roku, kdy cenová válka mezi jednotlivými leteckými společnostmi srazila ceny letenek na historická minima," uvedla Šťávová. Například ceny letenek z Prahy do Istanbulu podle ní klesly na 3500 korun, do jihoafrického Johannesburgu pak na 14.000 korun.

mdk mal