Firmy v soutěži musely doložit, že mají k dispozici vozidla splňující všechny požadavky radnice už v termínu podání nabídek. Jezdit na trasách přitom měly jejich autobusy zhruba o půl roku později. Podle ÚOHS tato podmínka vedla k omezení hospodářské soutěže a mohla podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky.

Rafaj v rozhodnutí uvedl, že radnice v Litoměřicích si tuto podmínku měla spíše stanovit až ve smlouvě s vybranou firmou. V tendru byly i další chyby, které se týkaly nové linky. Podle Rafaje nebylo zřejmé, jak toto hodnotící kritérium souviselo s výběrem ekonomicky nejvýhodnější nabídky.

Nový tendr bude podle Břeňové nadlimitní veřejnou zakázkou v hodnotě nad 50 milionů korun. Zadávací podmínky dají Litoměřice do souladu s požadavky ÚOHS. Nové výběrové řízení by mohlo být vypsáno zhruba do dvou měsíců, uvedl vedoucí městského odboru dopravy a silničního hospodářství Jan Jakub. "Pokud nenastanou opětovně nová řízení o námitkách či jiné komplikace, mohli bychom mít s účinností od 1. ledna příštího roku uzavřenou smlouvu s dopravcem na následujících deset let," dodal.

Radnice v Litoměřicích předchozí zakázku vypsala v březnu 2013. Už o tři měsíce později ji ÚOHS pozastavil vydáním předběžného opatření. Definitivně případ uzavřel až nyní. Nový provozovatel městské dopravy měl přitom v Litoměřicích jezdit už loni.

Provoz městské hromadné dopravy zajišťuje v Litoměřicích od počátku prosince 2012 firma BusLine. Tři autobusy posílá na dvě linky. Kvůli zrušenému tendru město s firmou uzavřelo smlouvu i pro letošní rok.