V letech 2015 a 2016 se tak oproti předchozím letům projeví další snižování intenzity expanze nákupních center. "I v následujícím období 2017 až 2018 lze navzdory zvyšující se obsazenosti trhu očekávat výstavbu či revitalizaci dvou až tří nákupních center ročně. V nejbližší době se například připravuje rozšíření některých stávajících významných obchodních center jako například Centrum Chodov či Olympia Olomouc," uvedl František Diviš ze společnosti Incoma GfK.
Mezi roky 2009 až 2011 se počet nově otevíraných tradičních nákupních center v Česku výrazně snižoval. Nejnižší úrovně dosáhla expanze v roce 2011, kdy byla otevřena pouze Galerie Harfa. Již v roce 2012 však byla zprovozněna tři nová obchodní centra a v roce 2013 jich bylo pět.
Loni bylo dokončeno celkem pět nákupních center, z toho dvě v Ústeckém kraji (Galerie Teplice, Pivovar Děčín), dvě v Praze (Quadrio, OC Lužiny) a jedno ve Frýdku-Místku (OC Frýda).
"V rámci těchto nákupních center se zvýšila hrubá pronajímatelná plocha nákupních center v ČR o 80.000 m2, což je nejméně od roku 2011. V historii však nejde o abnormálně nízké číslo, obdobně na tom byla expanze nákupních center v ČR například v letech 2003, 2010 či 2011," dodal Diviš.