Slovensko na začátku loňska rozšířilo zpoplatněnou síť silnic a zavedlo mýtné i za přejezd kamionů a autobusů přes města a obce. V platnost rovněž vstoupily nové sazby mýtného, které zvýhodňují ekologická vozidla na úkor starších automobilů. V polovině března po protestech autodopravců slovenské ministerstvo dopravy od zpoplatnění přejezdu nákladních vozů a autobusů přes města a obce ale ustoupilo; odhadem šlo o 980 kilometrů silnic.

Placení mýtného za jízdu po dálnicích, rychlostních silnicích a vybraných úsecích silnic první třídy podléhají v zemi autobusy a nákladní auta s hmotností nad 3,5 tuny. Více než dvě pětiny z celkového mýtného na Slovensku loni uhradili zahraniční dopravci, a to zejména majitelé vozů z Polska, ČR a Maďarska.

Zhruba polovinu z loňského výnosu mýtného zaplatí Slovensko za provozování elektronického systému výběru mýta a za související služby. SkyToll uspěl v tendru na vybudování mýtné infrastruktury s nejdražší nabídkou poté, co ze soutěže byli vyloučeni ostatní zájemci.

SkyToll v prosinci oznámil, že se v Česku chce přihlásit do soutěže na výběr nového provozovatele mýtného systému. Na rozdíl od mikrovlnného systému, který v ČR nyní provozuje rakouský Kapsch, SkyToll využívá na Slovensku satelity a mobilní sítě.

boa sva