"Bude muset být následná schůze, která bude rozhodovat o přijetí reorganizačního plánu. Až schválením reorganizačního plánu bude umožněn vstup investora," řekl Barč. Ve výběrovém řízení byl podle něj vybrán investor s nejvyšší nabídkou. Jeho identitu ani výši částky, o jakou by šlo, ale zatím Barč nechtěl zveřejnit. "Probíhají finální jednání, nechceme ohrozit jejich průběh," řekl.

Společnost má 200 zaměstnanců, jejich počet v posledním půlroce stoupl o tři desítky. "Zatím se nám daří zajistit zakázkovou náplň, nicméně kdyby nebylo insolvence, tak myslím, že je to výrazně lepší a jednodušší," řekl Barč.

Podle zprávy insolvenčního správce zveřejněné v insolvenčním rejstříku firma loni hospodařila se ztrátou, která na konci listopadu přesahovala 52 milionů korun. Hospodaření firmy podle insolvenčního správce nevybočovalo z trendu, který trval po celou dobu jejího podnikání, to znamená od roku 2008. Loňská ztráta ale bude pravděpodobně patřit mezi nejnižší.

"Nejlepší výsledky však dlužník dosahoval v prvním čtvrtletí roku 2014, kdy se vliv insolvenčního řízení na hospodaření dlužníka ještě neprojevil," uvedl ve zprávě insolvenční správce. Za pozitivní lze podle něj označit, že firma dosahuje kladné kumulované hodnoty ukazatele EBITDA (hrubý provozní zisk) a že je schopna platit provozní výdaje z vlastní činnosti.

V říjnu 2013 začal podnik poprvé pracovat na plnou kapacitu. Stalo se tak díky tomu, že uzavřel smlouvu s ruskou společností Aeroflot a stal se jejím jediným smluvním partnerem pro servis a opravy letadel Airbus 320 mimo území bývalého Sovětského svazu. Do insolvence se firma dostala kvůli dluhům přesahujícím 800 milionů korun. Hlavními věřiteli jsou Česká exportní banka a Česká spořitelna.

Opravna byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Ten už v ní ale nepůsobí, majoritními vlastníky jsou ředitel Barč a obchodní šéf Daniel Hurta. Od počátku firma fungovala díky státním dotacím, dostala jich přes 360 milionů korun. Dotace se ale postupně snižovaly a firma se následně dostala do problémů.