"S cenovou politikou, kterou nastavuje PMDP, nemají lidé problém," uvedl Hündl. Těch, kteří jízdné hodnotí negativně, je podle aktuálního průzkumu od deseti do 15 procent. Cena jednotlivé jízdenky vzrostla v Plzni naposledy v lednu 2012 z 12 na 18 Kč.

Výrazně hůře bylo podle Hündla hodnoceno chování cestujících a "problém bezdomovců"; více lidí to chce řešit. "Problém zahrnuje také skupiny narkomanů a agresivní jednotlivce. Je třeba na ně vyvinout tlak a primárně se zbavit stavu, kdy tráví podstatnou část roku v centru města," řekl šéf PMDP Michal Kraus. Od začátku roku volali řidiči a revizoři policii kvůli nepřiměřené agresi nebo nezvládnutelné situaci asi 110krát. Mohou sice cestujícího vykázat z přepravy, ale fakticky by museli odstavit vůz, protože ti lidé mnohdy nekomunikují. Kraus by uvítal, pokud by na řidiče zákon nahlížel jako na záchranné složky.

Ve srovnání s pražskou MHD vychází Plzeň lépe v rychlosti dopravy. Rychlost a frekvence spojů je pro cestující přijatelná, řekl Hündl. Vnímání rychlosti se ale letos zhoršilo vinou toho, že v Plzni bylo tento rok hodně oprav tratí a výluk.

Rychlost se zvýší po dokončení oprav v příštím roce a hlavně po vyšším upřednostňování MHD před individuální dopravou. "Docela dobře to funguje u tramvají, které mají vlastní těleso a na většině křižovatek prodloužený interval. Pro autobusy a trolejbusy už je vybaveno preferencí přes 20 křižovatek," řekl Jiří Kouhout z PMDP. Pokud ale nejsou před křižovatkou vyhrazené pruhy, tak je v centru preference velmi nízká. Kromě vyhrazených pruhů v ulicích U Prazdroje, Karlovarská, Nepomucká, Malostranská a mostu generála Pattona, o nichž se diskutuje, by v centru hodně pomohla redukce individuální dopravy na nejpřetíženějších tazích, jako je Tylova a Americká ulice, kde vozy ztrácejí až třetinu jízdní doby.