Air France-KLM nyní vlastní v Alitalii podíl 25 procent. Etihad Airways chystají navýšení kapitálu, kterého se však Air France-KLM nechce zúčastnit. Po navýšení kapitálu by její podíl v Alitalii měl klesnout na sedm procent.

"Chystáme se umožnit naředění našeho podílu v Alitalii a zároveň doufáme, že udržíme naše partnerství, které funguje velmi dobře," citovala agentura Reuters ředitele Air France-KLM Alexandra de Juniaca.

Převzetí podílu v Alitalii aerolinkami emirátu Abú Zabí Etihad Airways je součástí záchranného plánu pro italské aerolinky v objemu 1,76 miliardy eur (48,7 miliardy Kč). Dohoda znamená záchranu pro hlavního italského leteckého přepravce, který se v posledním desetiletí potácel na pokraji bankrotu a přežíval jen díky státní pomoci. Loni se ztráta Alitalie zdvojnásobila na 569 milionů eur.

Dohodou s Alitalií se Etihad Airways otevírá čtvrtý největší trh letecké přepravy v Evropě. Etihad vznikla před deseti lety a patří mezi nejrychleji rostoucí na světě. Masivně rozšiřuje flotilu letadel a vlastní podíly ve společnostech Air Berlin, Air Seychelles, Virgin Australia, Aer Lingus či Jet Airways.

Alitalia vznikla před 68 lety. Pouze několikrát se jí podařilo dosáhnout celoročního zisku a před svou privatizací v roce 2008 opakovaně potřebovala státní pomoc.