Call of Duty: Black Ops Cold War - trailer PlayStation/Activision

Call of Duty: Black Ops Cold War se odehrává na počátku 80. let, kdy to mezi Spojenými státy a SSSR vřelo. Hlavní hrdina s kódovým označením Bell, který může být dle vaší volby muž, žena nebo nebinární osoba, se vydává do Východního Berlína, Vietnamu, Turecka, Kuby, a dokonce do Moskvy do ústředí tajné sovětské služby KGB. Vaším úkolem je dopadnout nebezpečného teroristu Persea, který hodlá rozpoutat nukleární apokalypsu. Pokud ho nezastavíte, následky budou katastrofické.

Uprostřed studené války

Kampaň hry je zábavná a má své světlé momenty. Například když dálkově ovládaným autíčkem odpálíte vzlétající letadlo nebo když se posadíte za knipl helikoptéry a pokropíte s jejím kulometem Vitecong. Nejzábavnější je již zmíněná špionáž v ústředí KGB. Ta mě hodně pobavila svou nápaditostí. Novinkou v kampani je brífink na základně, při kterém musíte prozkoumat všechny důkazy, označit podezřelé, poradit se s kolegy atd. Ze základny získáte přístup i k pár vedlejším misím.

Call of Duty: Black Ops Cold War pro PlayStation 5

Na vašich rozhodnutích záleží, protože má hra několik konců. Pokud chcete vidět ten nejlepší, budete se muset hodně snažit. Škoda ale, že je Bell němý. Z kampaně také pociťuji tradiční zklamání, protože ji lze dokončit za 5 až 6 hodin, což je setsakramentsky málo. A to jsem se vyblbnul i na po levelech rozestavených coin-opech se zábavnými retro hříčkami. Přiznat také musím, že i když by se atmosféra v kampani dala krájet, příběh jako takový je i se svými zvraty celkem nudný a předvídatelný.

Multiplayerové hody

Série Call of Duty ale nikdy nebyla jen o hře jednoho hráče a Black Ops Cold War není v tomto směru výjimkou. Podpora multiplayeru je masivní. Všechny příznivce battle royale počinu Call of Duty: Warzone potěším, že tento režim je s hrou propojen. Najdete ho dokonce přímo v menu, takže postup, získávání hodností i vylepšování zbraní jsou synchronizovány. Zpátky ale ke Call of Duty: Black Ops Cold War. Virtuální dílna Gunsmith parádně umožňuje úpravy zbraní dle libosti hráče.

Systém Create-a-Class zase nabízí úpravy výzbroje i zaměření vámi stvořené postavy pro multiplayer. Co se nabídky herních režimů týče, je bohatá, i když se asi nezavděčí všem. Klasiky jako týmový deathmatch, všichni proti všem, hardpoint, prop hunt, dominion nechybí a novinkou je např. VIP escort. V něm atakující tým chrání svého speciálního člena, kterého musí dopravit k vrtulníku. Tým oponentů se ho samozřejmě musí snažit sejmout. Na PlayStation konzolích má roční exkluzivitu mód onslaught, ve kterém s parťákem bráníte vyznačené oblasti.

Povedené mapy

Režimů je samozřejmě víc, ale upřímně si osobně vždy vystačím s klasikami než nejrůznějšími výmysly a rádoby inovacemi. Ale pokud byste po nich toužili, tato hra vám je nabídne také a díky nejrůznějším nastavením v mnoha podobách. Map je přes 10 a v budoucnu další přibudou. Mým osobním favoritem se rychle stala zasněžená Nuketown 84 ve vánočním stylu, která je dostupná po updatu. Ale i Cartel v Nikaragui je vhodná pro masivní bitvy s nepřáteli.

Moskevská mapa zase vystihuje nejlépe pojetí hry a je dosti členitá. I když není kompetitivní multiplayer mým hobby, užíval jsem si získávání nových hodností i vlastního zlepšování při paření. Camper se ze mě nestal, ale našel jsem si vlastní taktiku v mnoha úrovních. Ty největší jsou vážně rozlehlé a utkat se v nich může až 40 hráčů najednou. Nemohu také nezmínit využívání leteckých náletů, dálkově ovládaných autíček a vozidel včetně tanků a sněžných skútrů.

Zombie jsou zpět

Pro multiplayer je skvělý i fandy tolik oblíbený režim Zombies, který je přítomný v několika obdobách. Postavit se s týmem přátel zástupům nemrtvých, krýt si záda a za získané peníze kupovat nový zbrojní arzenál je pro někoho dost možná ta největší zábava, kterou videohra nabízí. Obsahuje příběh a většina děje se odehrává na úžasné mapě Die Maschine, což je opuštěná nacistická základna v Polsku. Zombies je ale vskutku vychytaná zábava, u které jsem strávil nejvíce hodin.

V nejnovějším díle je dokonce možné hrát ve čtyřech z izometrického pohledu. Prostě ve stylu klasické arkádové střílečky. Call of Duty: Black Ops Cold War toho prostě nabízí hodně, i když si musíme přiznat, že vyloženě nic nového pod sluncem nenabízí. Z technického hlediska je na hru radost pohledět. Recenzovaná PlayStation 5 verze běží v rozlišení 4K až při 120 fps. Nechybí ani podpora moderního ray-tracingu, díky kterému jsou odlesky a odrazy velmi realistické.

Skvělé využití ovladače DualSense

Tvůrci si také dali péči s podporou nového ovladače DualSense, který má haptickou odezvu a adaptivní spouště. Když budete mít na kahánku, ucítíte tlukot vlastního srdce. Každá zbraň navíc pocitově pálí jinak a spouště vyžadují různé úrovně stlačení, aby z nich šlo vypálit. Tohle je přesně taková podpora ovladače nové generace, kterou jsem si přál. Call of Duty: Black Ops Cold War odpůrce série nepřesvědčí k jejímu pořízení, ale fanouškům se zavděčí. Stejně jako se hra zavděčila mně. I příští rok si s chutí zahraji další díl.

200 fotografií

Vše o sérii Call of Duty přehledně na Blesk.cz

Hodnocení Blesk.cz: 79 %