Sniper Ghost Warrior Contracts trailer CI Games

Hlavním aktérem Sniper Ghost Warrior Contracts je námezdný zabiják přezdívaný Oko. Je vyslán na fiktivní verzi Sibiře, která se odtrhla od Ruska, ale na jejím území dochází k vraždění, únosům a tvorbě biologických zbraní. Vy máte za úkol tomu udělat přítrž. Samozřejmě za pořádně tučnou sumu. Příběh však bohužel není silnou stránkou videohry. Je tuctový a nezajímavý. Ale kdyby vás náhodou zajímal, jistě oceníte po updatu dostupnou češtinu v podobě titulků. Jsou malé, ale jsou tam.

Obrovské úrovně

Sniper Ghost Warrior Contracts pro PlayStation 4

Virtuální Sibiř je rozdělena kromě tutoriálu do pěti úrovní. To zní jako malé číslo, ale není, protože tyto levely jsou obrovské. Než v nich splníte všechny alespoň hlavní úkoly, uplynou v jednom z nich až 4 hodiny. Je v nich dokonce rychlé cestování. Máme tu tedy videohru s životností dosahující až velmi slušných 15 hodin. Sniper Ghost Warrior Contracts navíc vybízí k opakovanému hraní. Zadané úkoly je totiž možné plnit různými způsoby. Sibiř je hodně členitá a v úrovních je spousta možností, jak postupovat dál.

Rambo styl vás dostane do hrobu

Podíváte se do zasněžených údolí, hor, lesů i na tajné základny. Videohra je taktickou akcí z první osoby s vyšší obtížností. Rambo styl vás dostane jenom do hrobu. Naběhnutí na protivníky bez rozmyslu se rovná jisté smrti. Zbrojní arzenál čítá klasické kousky jako pistoli, samopal, kulomet nebo brokovnici. Ovládat můžete i průzkumný dron nebo střílnu. Hlavní roli ale hraje samozřejmě odstřelovací puška. S ní budete likvidovat nepřátele hezky z dálky. Jejich eliminace je zábavná a každá trefa potěší.

Dráhy kulky ovlivňuje vzdálenost i vítr

Ono totiž někoho zasáhnout není jen tak. Sniper Ghost Warrior Contracts je vážně taktická akce. V potaz musíte brát několik proměnných. Nejdůležitější je vzdálenost a směr větru. Vypálená kulka postupně ztrácí výšku. A vítr mění její směr každou chvíli. Naštěstí máte na hlavě masku, která vám napoví, jak se změna dráhy střely změní. Pomůže vám i v hledání důležitých předmětů nebo označování nepřátel. Likvidace protivníků je uspokojující i díky stylovým animacím s letící kulkou.

Efektní krvavá podívaná

Zásah nepřátel je doprovázen efektní krvavou sprškou, explodující hlavou nebo utrženými končetinami. Kromě hlavních úkolů, kterými je obvykle eliminace označených cílů, budete také zachraňovat zajatce, vyhazovat náklad do vzduchu nebo se můžete vrhnout na vedlejší mise. V nich jde především o lovení hlav, sbírání propagandistických plakátů atd. Když budete úspěšní a namastíte si kapsu, můžete zlepšit jak svoje schopnosti, tak si pořídit nové zbraně. A i ty lze upgradovat.

Graficky nic moc, technicky taky žádná sláva

Sibiř je dobře i hezky zpracovaná. Hra běží na osvědčeném CryEnginu, ale že by byla pěkná, to se říct nedá. Prostředí je pěkné jen do té doby, než se přiblížíte k texturám. Ty jsou neostré a rozmazané. Modely postav jsou dokonce tak nedetailní, že jsou na nich vidět kostičky. Plynulost Sniper Ghost Warrior Contracts je navíc tristní. Hra se trhá často a hodně. Hrál jsem na PlayStation 4 Pro a optimalizace pro tuto konzoli je prostě špatná. Snad další updaty pomohou. Z technických nedostatků to však stále není vše.

Poctivá videohra

90 fotografií

Ve hře je spousta chyb, bugů, errorů a glitchů. Občas se někam propadnete, zaseknete se a už nemůžete zpět. Jindy projdete prostředím. A stalo se mi, že zazlobila i jinak dobrá umělá inteligence. Přesto všechno je Sniper Ghost Warrior Contracts videohra s poctivou hratelností. Odstřelování baví, při postupu je potřeba přemýšlet a taktizovat a na nějaký čas tento titul vydrží. Navíc se neprodává za plnou cenu, což potěší. Pokud váš tedy role virtuálního snipera láká a nezaleknete se vyšší obtížnosti, budete s hrou spokojeni.

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Zábavné odstřelování
Opravdová taktická akce