Výsledkem je mnohem realističtější podání herních scén. Právě ve hrách jej pro ray tracing největší uplatnění, čemuž vyšla naproti Nvidia se svými grafickými kartami RTX. Ty dokážou náročné výpočty pro ray tracing přímo akcelerovat. Jenže teď přichází hra World of Tanks s podporou ray tracingu a bez karet RTX se přitom obejde. 

Ray tracing je velmi náročný na výkon a i na optimalizovaných kartách RTX od Nvidie dojde po zapnutí této technologie k citelnému propadu rychlosti vykreslování jednotlivých snímků. Přesto se vývojáři hry World of Tanks pustili společně s Intelem do vývoje podpory ray tracingu, a to s vidinou daleko menšího výkonového zatížení. Výsledkem jejich snažení je funkční ray tracing, který se dokonce obejde bez karet RTX. 

TIP: Nadšenec přeprogramoval Quake 2 s podporou ray tracingu

Zatímco ray tracing v podání Nvidie vyžaduje kartu řady RTX a podporu DirectX 12, nové řešení ve World of Tanks pracuje s jakoukoli modernější grafickou kartou s podporou DirectX 11. 

Implementace bude do hry zahrnuta s některým budoucím patchem, ovšem už nyní lze stáhnout demo World of Tanks enCore RT, kde si můžete vyzkoušet, jak si vaše sestava s novými grafickými efekty ve hře poradí.