Své ambice Microsoft prozradil už loni. Nehodlá vyvíjet vlastní chytré autonomní auto jako například Google, Nvidia a jak se to zřejmě snaží i u Applu. Chce být dodavatelem softwaru, respektive technologií na pozadí.

Každá automobilka může mít svůj vlastní palubní systém, na kterém může pracovat s různými subjekty a postavit si ho přímo na míru. Na pozadí by ale byly cloudové služby Microsoftu, které by zajišťovaly například propojení jednotlivých aut při autonomní navigaci, umělou inteligenci pro přirozenou komunikaci a návaznost na ostatní cloudové systémy.

Tip: Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

BMW tak prezentovalo implementaci digitální asistentky Cortany do vlastního palubního systému. Asistentku je možné ovládat hlasem a zvládne samozřejmě všechny úkoly jako v telefonu. Vyřeší agendu, zajistí navigaci, pustí hudbu, vyhledá restauraci atp. Rozumí přitom angličtině a drží kontext konverzace. Nadto dokáže spolupracovat se systémy vozidla, se kterými si obousměrně vyměňuje data.

Tip: Apple na autě pracuje téměř jistě, důkazů je víc než dost

Podobným směrem se zřejmě vydají i japonské automobilky. Toyota se nyní s Microsoftem dohodla na využívání jeho patentovaných technologií a podobně Microsoft spolupracuje i s Nissanem. Partnerství se Microsoftu podařilo dohodnout i s Volvem, ale tam zatím jen na integraci dílčích funkcí jako je Skype či Office 365. Naopak o dříve proklamované spolupráci s Fordem či Fiatem už nebylo velmi dlouho slyšet.

Fotogalerie
7 fotografií