V utopické budoucnosti na vše dohlíží totalitní konglomerát. Sleduje každý váš krok a brzy se chystá ovládnout i vaše rozhodování. Z lidí chce udělat nemyslící ovce, což však není lhostejné skupině běžců. Těchto pár odvážlivců je obdařeno neskutečným pohybovým nadáním. Jeden z těchto běžců se však přesto svými schopnosti vyniká nad ostatními. Jde samozřejmě o neohroženou Faith.

Trailer na Mirror's Edge Catalyst. EA

Byť je Mirror's Edge Catalyst hrou z první osoby, o klasickou FPS vážně nejde. V této originální videohře totiž nestřílíte vůbec, vážně. Dobrodružství Faith je založeno na běhání, skákání, přeskakování, kotoulech, běhání po zdech, šplhání, slaňování a neustálém pohybu. Pokud se zpomalíte, jste více zranitelní. Osvojení všech schopností Faith je navíc díky příjemnému ovládání jako stvořenému pro joypad po krátkém hraní velmi intuitivní.
Sklouzávání po laně.

Schopnosti Faith se navíc rozšířily o možnost rušení elektrických zařízení, což se hodí při vyřazování větráku z provozu. Mnohem více zásadní je však vystřelovací lano. S ním se dostanete do míst, na která vaše fyzické schopnosti nestačí. Postupem času si navíc odemknete body pro vylepšení, takže se stanete silnějšími. Po pár hodinách hraní máte pocit, že vám, potažmo Faith celé futuristické město patří. Není tomu ale tak. Narazíte na celou řadu bojechtivých protivníků.

S protivníky bojujete jenom za pomoci úderů a kopů.
Mirror's Edge Catalyst je do velké míry o tom, že se boji vyhýbáte. Často stačí z rozběhu do protivníka strčit a běžet dál. Jenže stejně jako ve skutečném životě zde narazíte na situace, ve kterých prostě nohy na ramena vzít nemůžete a fyzickému konfliktu se nevyhnete. A právě při nich to při hraní docela skřípe. Bojový systém sice není vyloženě na facku, ale je dosti krkolomný. Hodně uhýbání, vratké výpady, vykrývání. Není zdaleka tak intuitivní jako pohyb a běh. Krkolomný je prostě slovo, které ho správně vystihuje.
Zástup poražených.
Ve městě jde vždy co dělat. Oproti prvnímu lineárnímu dílu jde totiž tentokrát o hru v otevřeném světě. Město sice není kdovíjak veliké, ale obsahuje spoustu vedlejších úkolů i závodů. Takže zatímco budete mít kampaň hotovou za něco málo přes osm hodin, s vedlejšími úkoly můžete strávit další čtyři hodiny. To je fér. A kdyby vám to bylo málo, můžete si zahrát závody a běh na kontrolní body, které vytvořili ostatní hráči. Sami je samozřejmě můžete vytvářet také a navíc velmi jednoduše. Po dohrání navíc můžete splnit všechny úkoly, které jste předtím minuli.
Nedívejte se dolů.
Mirror's Edge Catalyst má stylovou grafiku, která v sobě kombinuje pastelové barvy s pestrobarevnými výjevy jako po halucinogenních drogách. Stylové futuristické vzezření mi učarovalo. A to i přesto, že z Frostbite enginu lze vymáčknout více. Některé textury jsou ve hře bohužel rozplizlé. Celkový dojem je však dobrý. To ale nelze říct o příběhu Faith. Ten je jednoduchý, jak jen může běh po rovině být, a jeho zvraty čekáte hodinu dopředu.

47 fotografií
Minimalistický elektronický soundtrack je však něco jiného. Pomáhá dotvářet atmosféru, a i když se zdá být nevýrazným, ve správných okamžicích pomáhá dotvářet skvělé herní zážitky. Celkově je Mirror's Edge Catalyst na poměry dnešních her stále skvělou herní událostí a hlavně titulem, který je o poznání lepší než originál. Pokud máte chuť na něco jiného než ratatata z pohledu první osoby, hovíte si ve sci-fi a rádi byste zajímavou a sličnou hrdinku, tak víte co. Tohle je hra pro vás. Utíkejte si ji zahrát.

Neuvěřitelný pocit z pohybu
Ovládání na joypadu sedne do rukou
Menší, avšak otevřené a členité město