Sébastien Loeb Rally Evo nadchne každého fandu rallye videoher už díky množství obsahu. Nemá sice licenci WRC, ale přesto nabízí řadu vozů automobilek jako Citroën, Renault, Ford, Mini, Peugeot nebo BMW. Klasické rallye erzety se jezdí v osmi zemích – v Austrálii, Finsku, Francii (Loebovo rodné Alsasko), Itálii, Mexiku, Monaku, Švédsku a Velké Británii – Walesu. Rallycross proti soupeřům pak okusíte na okruzích v Argentině, Francii, Itálii, Kanadě a Spojených státech.

Trailer k videohře Sébastien Loeb Rally Evo Blesk - Ladislav Leimer

Nechybí ani tradiční jízda do kopce Pikes Peak. Vybrat si můžete samotnou jízdu, jízdu na čas nebo šampionát. Ať už v rallye či rallycrossu. Tím nejlepším jsou ale hned dva režimy kariéry, což se v rallye ani jiných závodních videohrách hned jen tak nevidí. V té první se vrhnete na různé typy závodů a erzet a budete se snažit utrhnout do své peněženky co nejvíc peněz. To abyste si mohli koupit výkonnější vozy do dalších skupin.
Loeb dupnul na plyn.
Pokud se vám nebude dařit, není důvod k zoufání. Sébastien Loeb Rally Evo nabízí hodnou půjčovnu, v níž si můžete pronajmout vozy do skupin, kam byste se svým vozovým parkem jinak neměli přístup. Nastavení vozů je bohaté a lze ho ukládat do různých profilů. Nejosobitějším zážitkem je však kariéra přímo za Sébastiena Loeba, v níž se budete snažit znovu zajet jeho časy, nebo je dokonce překonat. Nejde o nic jednoduchého. Pokud by se nedařilo, lze vždy vypnout poškození nebo sáhnout po možnosti přetočení času zpět. Nejde sice o realistickou funkci, ale na několikakilometrové erzetě přijde často vhod.
Pokud jízdu pokazíte, můžete ji přetočit v čase zpět.
Vyzkoušíte si Loebovy začátky v roce 1998, projedete se v jeho vozech Citroën, budete obhajovat titul mistra světa a okusíte i roky jeho největší slávy. To vše za komentáře samotného Loeba, který má ke každé sérii závodů zajímavou připomínku nebo vtipnou vzpomínku, což ocení především fanoušci rallye. Povedený režim. Škoda ale, že zatímco samotný hráč toho dostane spoustu, multiplayer byl ošizen. V online podobě sice je přítomný, ale hru na síti moc hráčů nehraje. A režim rozdělené obrazovky, stěžejní výhoda konzolových her, tvůrci úplně vypustili.
To se příliš nepovedlo.
Byť by měl být Sébastien Loeb Rally Evo simulátorem, s realistickými jízdními vlastnostmi jenom koketuje. Jakmile jede vůz po vozovce, ještě to ujde. Jízda je náročná a potřebuje častou korekci za volantem, což kvitujeme s povděkem. Jakmile ale vyjedete z vozovky, stává se ze hry arkáda, v níž lítá auto ze strany na stranu jako letadlo při turbulenci. Pokud to někam nabouráte, můžete dát realističnosti rovnou vale. Auto lítá vzduchem jako v Burnoutu. Jízdní model má tak k realismu daleko a kolize připomínají grotesku.
20 fotografií
A Grafika problémovost hry nezachrání. Jedním slovem je zastaralá. Textury jsou rozmazané a nekvalitní, modely vozů zubaté a prostředí působí dosti sterilně a ploše. Nemluvě o tom, že tvůrci zapomněli na všechny moderní světelné i částicové efekty. Sébastien Loeb Rally Evo je tak hezkou poctou legendárnímu závodníkovi, ale jako rallye videohra v konkurenci pokulhává. Sébastien Loeb by si zasloužil více realismu i hezčí grafiku. Tohle je hodně zablácený výsledek, i když má své světlé stránky.

Hodnocení Blesk.cz: 6/10

Rallye hra s největším obsahem
Dva režimy kariéry