První čtvrtletí tohoto roku ukazuje, že loňský trend pokračuje. Ve srovnání s loňskem je první kvartál silnější zhruba o 150 %,” říká Michal Buzek, šéf analytiků Heureky. Češi si na chytrých hodinkách rádi monitorují pohybové aktivity, sledují notifikace přicházející na spárovaný telefon a také s hodinkami platí v obchodě. Podobný růst zájmu o nositelnosti Heureka vysledovala také v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a na Slovensku.

Meziroční vývoj segmentu nositelné elektroniky
Autor: Heureka

Z pohledu značek jsou na českém trhu nejoblíbenější hodinky od Applu. Na dalších místech se drží Samsung a Garmin, následované Xiaomi a Huawei. „Do tohoto segmentu však v loňském roce vstoupilo hned několik nových hráčů, například značky Wotchi, Niceboy, Haylou, Forever nebo Suunto, které si během prvního roku získaly pozornost zákazníků, a na obratu celé kategorie ukořistili podíl téměř dvě procenta,” doplňuje šéf analytiků Heureky Michal Buzek.

Obrovský cenový rozptyl

V meziročním srovnání se průměrná cena nejčastěji prodávaných hodinek a náramků téměř vůbec nezměnila. To souvisí se vstupem nových značek, které se snaží zavedenou konkurenci porazit srovnatelnou kvalitou za nižší cenu. Největší část zákazníků hledá na Heurece hodinky v cenové hladině okolo 4 300 Kč.

Chytré hodinky
Autor: Živě.cz

Cenové rozpětí nabízených modelů na českých e-shopech je ale velké od pár stokorun u základních náramků, až po nejdražší hodinky Garmin MARQ Athlete 010-02006-16 Premium v hodnotě 39 tisíc korun. Mezi nejvyhledávanější modely chytrých hodinek na srovnávači Heureka patří Amazfit GTS, Apple Watch Series 3 38mm, Armodd Candywatch Premium, Garmin vívo Active 3 Optic nebo Samsung Galaxy Watch Active.