Samsung uvedl své úspěchy spolu s výsledky hospodaření, které ukázaly, že podnik má rekordní provozní zisk. Firma vede i na trhu chytrých telefonů, kde poráží americkou společnost Apple. Ta stále boduje se svými chytrými telefony série iPhone, které jsou nesmírně populární i v Česku.

Každý 3. nebo 4. prodaný telefon je Samsung

Ze všech mobilních telefonů, které se ve světě prodají, má každý třetí až čtvrtý značku Samsung. Chytrých telefonů všech modelů Samsung ve čtvrtletí prodal 44,5 milionu, a má tak na tomto trhu podíl přes 30 procent. V prvním čtvrtletí tak firma prodávala smartphony tempem více než 20000 kusů za hodinu. Tržní hodnota Samsungu dosahuje zhruba 3,6 bilionu Kč. To je asi jedenáctkrát více, než je tržní hodnota japonského rivala Sony. Samsung už teď více než 70 % provozního zisku generuje právě z prodeje mobilních a chytrých telefonů.

Galaxy Note patří k nejprodávanějším chytrým telefonům Samsungu
Autor: Reuters

Taháky ze série Galaxy

Samsung v prvním čtvrtletí vytvořil provozní zisk asi 96,5 miliardy Kč. To je proti stejnému období loni nárůst asi o 98 procent. Celkové tržby se ve čtvrtletí meziročně zvýšily o 22 % na 747,5 miliardy Kč. Samsung za svůj úspěch vděčí hlavně dražším chytrým telefonům, jako je například Galaxy Note a Galaxy S2, které má na trhu od loňska. Vedení společnosti očekává, že v nadcházejících kvartálech zisk posune na další rekord. Už příští týden má firma informovat o nové verzi telefonu Galaxy, těžit by ale měla i její polovodičová divize, neboť prodej osobních počítačů je na vzestupu.

 

Fotogalerie
5 fotografií

Boj s Applem a Nokií

Zatímco v celkovém prodeji mobilních telefonů Samsung Nokii porazil vůbec poprvé, na trhu smartphonů svého rivala Apple o vlásek překonal už loni. Letošní první čtvrtletí ale potvrdilo, že Samsung má před Applem už vysoký náskok. Analytici ale připomínají, že i když Apple prodává iPhonů a iPadů méně, je schopen u nich dosahovat vyššího zisku. Problémy Nokie byly v minulosti mnohokrát popsány; firma sice po nástupu dravé konkurence ještě dlouho zůstávala největším světovým výrobcem mobilních telefonů, čím dál více ale sklouzávala do pozice výrobce levných mobilů s téměř nulovou ziskovou marží. Chrlila tak sice miliony přístrojů, ale téměř nic na nich nedokázala vydělat.