Ten vzniká v produkci společnosti Bionaut a v režii Pavla Soukupa, tvůrce temné pohádky Lesapán, ověnčené řadou mezinárodních cen. A kromě filmových profesionálů se na něm podílí také kriminalisté a bezpečnostní experti. Novinka s názvem #martyisdead, kterou uvede internetová televize na podzim letošního roku, je totiž thrillerem na motivy reálných případů. V osmi dílech sleduje digitální stopu mrtvého uživatele, což už tak autentickou retrospektivu ještě umocňuje.

Co vedlo dosud bezproblémového patnáctiletého Martina přezdívaného Marty k tomu, aby vzal do ruky mobil a natáčel se v situacích, ze kterých mrazí? A musel zemřít, aby jeho rodiče zjistili, jak úzkostné pocity a hrůzné chvíle před svou smrtí zažíval? Byl skutečně patologickou zrůdou, nebo obětí systematického vydírání? Martinův otec se odmítá smířit s nezodpovězenými otázkami, kterých s každým dalším přihlášením do synova notebooku přibývá. Pouští se proto do pátrání, které mu postupně skládá komplexní obraz posledních měsíců teenegerova života.

„#martyisdead není jen dalším webseriálem Mall.tv. Je příběhem, který se prolíná s realitou, a dost možná, i když bych to nikomu nepřál, se odehrává v naší blízkosti. Už proto je potřeba se dívat,“ říká Milan Kuchynka, producent hrané tvorby internetové televize Mall.tv.

Tragicky zesnulého Martyho ztvární Jakub Nemčok, jeho seriálovými rodiči budou Petra Bučková a Jan Grundman a role spolužáků si zahrají Sára Korbelová a Matěj Havelka. Osm dvanáctiminutových epizod je dílem scenáristů Jaroslava T. Mišky a Jana Stehlíka, kteří kriminální zápletku rozvíjeli s uznávanými odborníky na internetovou bezpečnost a ve spolupráci se správcem české národní domény CZ.NIC, který se stal partnerem připravovaného seriálu #martyisdead. Ten internetová televize Mall.tv odvysílá na podzim letošního roku.

Fotogalerie
5 fotografií