Ze skupinky lidí davy, nefunkční letadlo ve vzduchu a budovy, které se přemisťují na vzdálenosti několika tisíc kilometrů. Cihlový Dům zemědělské osvěty architekta Gočára najednou stojí v srdci Manhattanu, ačkoli ve skutečnosti se za ním netyčí Empire State Building, ale věže kostela sv. Ludmily na pražském náměstí Míru...
Iluze na plátně je dokonalá. Žádného z diváků – a Masaryka od čtvrtka může konečně vidět v českých kinech každý! – by tak nenapadlo, že k výrobě filmu vůbec nebylo nutné stěhovat celý štáb až do Londýna nebo New Yorku. Stačilo tam poslat pár trikařů, kteří detailně natočili a nafotili potřebná místa.
Například jen hledáním správných úhlů přímořských trav strávil supervizor vizuálních efektů Michal Křeček celý den! A důvod? Tráva se digitálně »přesazovala« před porodnici U Apolináře, a tak vznikla například kopie psychiatrické léčebny v americkém Wielandu, která je hned na začátku filmu. „Spolupráce s režisérem Juliem Ševčíkem začala už téměř před deseti lety, kdy jsme společně pracovali na snímku Normal,“ prozradil Křeček. Práce 35členného týmu je opravdu geniální. A takových trikových záběrů je ve filmu hned 171.
Záběr z britského parlamentu, který byl v postprodukci vymodelován v pražských reáliích, konkrétně na Čechově mostě, se díky práci kompozitorů z MagicLabu proměnil na Westminster Bridge a Hotel InterContinental nahradil Westminsterský palác i s Big Benem.
Trikaři si nehráli jen s budovami, ale i s lidmi. Ti byli v rámci většího efektu před pražským Rudolfinem v počítači dokonce rozmnožováni, aby se dosáhlo velkého davu. Důvod byl velice jednoduchý. Mít reálné lidi na místě v retro kostýmech by byla hodně drahá záležitost.
Jak v Masarykovi vznikaly filmové triky a Londýn v Praze? MagicLab
Trailer k filmu Masaryk:
Masaryk CZ HD trailer AVmania.cz