Nejsem politik ani odborník na islám, učení domnělého proroka Mohameda, na totální odevzdání se Bohu, jehož arabský svět nazývá Alláhem. V učení Koránu se nevyznám, ale vím, že letitý terorismus ve službách džihádu toužícího zmocnit se Vatikánu a vyvěsit nad ním svou vlajku zvýšil odpor, intoleranci vůči muslimům. A právě v této vypjaté době přichází módní dům Dolce & Gabbana s přepychovou řadou modelů, jež tvrdě respektují svrchní hábit zvaný džilbáh nebo abája včetně pokrývky hlavy mající řadu výrazů.
Svět módy tomuto počinu, který se vší pravděpodobností především míří do arabských zemí, tleská. Označuje jej za revoluční akt. A řada značek Olympu módy se jistě dříve či později k tvorbě islámské módy přidá. Svět muslimů je totiž zlatý důl. Podle agentury Reuters v roce 2013 za oblečení utratil bezmála sedm bilionů korun a toto číslo se prý do čtyř let skoro zdvojnásobí. Vidina velkého výdělku je jistě mocnější než teze vyššího principu věci. A navíc, móda je hravá, apolitická, neřeší problém, ale přináší iluzi. Boří hranice nesnášenlivosti…
D&G to dali!
Hvězdy Hollywoodu, persony z high society šatící duo D&G, se svou luxusní řadou pro muslimky bezpochyby na poli módy revolučně, byť kontroverzně uspělo. Dalo Koránem danému zahalení ženy moderní ráz a onomu právem zatracovanému a ponižujícímu zahalení sexy náboj související s dráždivým tajemstvím.
Také je nutné podotknout, že jim blízkou pompu, leckdy až kýčovitou zdobnost dokázali pánové Dolce a Gabbana v kolekci pro muslimky, jejichž světu jsou tyto momenty blízké, zúročit. Je to stylizované, rouška přes obličej je jistě k dispozici. D&G udělali z muslimky moderní Matu Hari. Jak se v rámci metafory říká: Trhli oponou.