Ceny České filmové kritiky se v Arše předávaly již pátým rokem a stejně jako vždy se odehrály pár týdnů před rozdáváním křišťálových Českých lvů, jež se u nás těší větší, historií potvrzené prestiži, podobně jako hollywoodští Oscaři mají větší kredit než ctěné Zlaté glóby, s nimiž Akademie filmového umění a věd rovněž přichází před snovým udílením zlaté sošky rytíře. A i když Zlaté glóby s Cenami české filmové kritiky srovnávat nelze, lze říci, že oba ceremoniály předznamenávají možné pocty udílené na zmíněných, více považovaných večerech.

Bez ohledu na tuzemský či omamně kosmopolitní rozměr rovněž platí, že se jedná o filmovou událost, která je vždy a všude spojená s atraktivní podívanou, jež se od glamour světa stříbrného plátna očekává. V podstatě je povinná. Večer v Arše bohužel nic takového ani v malém českém formátu nenabídl. Přežít jeho přenos u obrazovky ČT2 stálo i kultury milovného suchara velké úsilí.

Berňáku hodná besídka

TV moderátor politického dění Václav Moravec, jenž ceremoniálem provázel, akademický pel ani břit vtipu večeru nedodal. Jeho černý, bílou košilí s vázankou doprovozený oblek akurátního úředníka splynul s jinými černými kvádry, jež se na jevišti střídaly. Vypůjčený smoking byl na pódiu servírovaný jako recese a dlouhé toalety, jež loňský ročník byť minimálně kořenily, chyběly.

Chyběli i burani v džínách, flísových mikinách, nemožně civilní laciné outfity včetně nevkusných o kreativitu se snažících exotů. A stejně tak chyběly mnohé osobnosti stříbrného plátna czech made, sexy hvězdy a hvězdičky, které dodávají takovým událostem pel, potřebný kredit bez ohledu na nominace. Přítomnost harcovnice českého filmu, jedné z nejobsazovanějších hereček Ani Geislerové akci, jak se říká, nevytrhla. Kolegyně Jitka Schneiderová a Hana Vagnerová glamour punc nedodaly a deficit (nejen) hereckých celebrit byl povážlivý.

Kde je pes zakopán?

Outfity zúčastněných napovídaly, že jistou formální úctu Ceny české filmové kritiky mají, ale za akci první ligy se nepovažují. I tak je dobré se o nich zmínit - šlo o událost vysílanou Českou televizí, šlo o předzvěst Českých lvů, která si dress code Black Tie i v malém českém rybníku zasloužila. Etiketa daná charakterem akce jej diktuje. Paráda hodná firemní party či celostátního sněmu straníků naopak význam události znevažuje, neboť, jak známo, všechno se vším souvisí.

Herečka těšící se statusu inspirativní módní ikony je jedna z mála, která dress code společenských akcí citlivě dodrží. Dodržela jej i loni malými večerními i letos tres chic kreací kombinující klasické sako v pánském stylu s kalhotami s ornamentální výšivkou skleněných korálků, s nimiž doprovodné šperky ladily. Rudý akcent psaníčka luxusní značky YSL byl vzhledem k výšivce ale poněkud diskutabilní a ještě více sporné byly pytlovité nohavice doprovozené otevřenými střevíci.

Anna Geislerová

Herečka těšící se statusu inspirativní módní ikony je jedna z mála, která dress code společenských akcí citlivě dodrží. Dodržela jej i loni malými večerními i letos tres chic kreací kombinující klasické sako v pánském stylu s kalhotami s ornamentální výšivkou skleněných korálků, s nimiž doprovodné šperky ladily. Rudý akcent psaníčka luxusní značky YSL byl vzhledem k výšivce ale poněkud diskutabilní a ještě více sporné byly pytlovité nohavice doprovozené otevřenými střevíci.

Známka: 2

Zahrála si ve filmu Hany, jenž dostal cenu za nejlepší kameru, o níž se podělil se snímkem Místa. Kredit módní ikony sice nemá, ale touha po něm je patrná. Přinejmenším módní image nepodceňuje a za prezentaci kreací na společenských akcích většinou sklízí velkou pochvalu. Bohužel spojení brokátových kalhot, decentního topu a odvážně zvolených kotníčkových bot za doprovodu večerního kabátku, jehož efekt se s opulencí nohavic poněkud pere, příliš šťastné není a o citu pro styling, charakter události nesvědčí.

Jitka Schneiderová

Zahrála si ve filmu Hany, jenž dostal cenu za nejlepší kameru, o níž se podělil se snímkem Místa. Kredit módní ikony sice nemá, ale touha po něm je patrná. Přinejmenším módní image nepodceňuje a za prezentaci kreací na společenských akcích většinou sklízí velkou pochvalu. Bohužel spojení brokátových kalhot, decentního topu a odvážně zvolených kotníčkových bot za doprovodu večerního kabátku, jehož efekt se s opulencí nohavic poněkud pere, příliš šťastné není a o citu pro styling, charakter události nesvědčí.

Známka: 3

Hvězda řady TV seriálů, která spolu s Jitkou Schneiderovou figuruje v alternativním, na jediný kontinuální záběr natočeném snímku Hany, jehož kameramanem byl kritiky oceněný Vagnerové přítel Martin Žiaran, oblékla růžově pudrovou, do bohatého zvonu rozvolněnou sukni, která je sama o sobě nosná a na svršek náročná. Méně kontrastní, více minimalistický kousek než je černý, ažurou zdobený top by byl příhodnější. A ještě více nešťastná je volba sandálků a kabelky tvářící se jako psaníčko.

Hana Vagnerová

Hvězda řady TV seriálů, která spolu s Jitkou Schneiderovou figuruje v alternativním, na jediný kontinuální záběr natočeném snímku Hany, jehož kameramanem byl kritiky oceněný Vagnerové přítel Martin Žiaran, oblékla růžově pudrovou, do bohatého zvonu rozvolněnou sukni, která je sama o sobě nosná a na svršek náročná. Méně kontrastní, více minimalistický kousek než je černý ažurou zdobený top by byl příhodnější. A ještě více nešťastná je volba sandálků a kabelky tvářící se jako psaníčko.

Známka: 2-

Profesionální herečkou není, a přesto získala cenu za nejlepší ženský herecký výkon v sociálně laděném snímku s romskou tematikou Petra Václava Cesta ven, který na večeru Cen české filmové kritiky proměnil nejvíc nominací. Asymetrická délka tělo vykreslujícího pouzdra šatů společenskému rázu večera nahrávala, ale černobílým kontrastem umocněná velikost puntíků klasika atakovala. Dlouhé závěsy v uších stylu šatů protiřečily stejně jako ostny zdobící patu otevřených sandálků obutých na nohy v silonových punčochách..

Klaudie Dudová

Profesionální herečkou není, a přesto získala cenu za nejlepší ženský herecký výkon v sociálně laděném snímku s romskou tematikou Petra Václava Cesta ven, který na večeru Cen české filmové kritiky proměnil nejvíc nominací. Asymetrická délka tělo vykreslujícího pouzdra šatů společenskému rázu večera nahrávala, ale černobílým kontrastem umocněná velikost puntíků klasika atakovala. Dlouhé závěsy v uších stylu šatů protiřečily stejně jako ostny zdobící patu otevřených sandálků obutých na nohy v silonových punčochách..

Známka: 3

Je charismatický, patří k první lize mladé herecké generace a o svých kvalitách přesvědčil i jako scenárista a režisér filmu Pojedeme k moři. Za něj si u kritiků vysloužil cenu Objev roku, kterou v Arše přebíral v šedomodrých kalhotách, černém separátním saku s bílou, puntíkatou kravatou doplněnou košilí. Tím, co předvedl, připomínal chudého koncipienta, který se snaživě vyparádil na firemní večírek. I muži, jimž jsou džíny, tenisky a trika vlastní, musí myslet na dress code, jež jejich slávu ve společenských chvílích pečetí!

Jiří Mádl

Je charismatický, patří k první lize mladé herecké generace a o svých kvalitách přesvědčil i jako scenárista a režisér filmu Pojedeme k moři. Za něj si u kritiků vysloužil cenu Objev roku, kterou v Arše přebíral v šedomodrých kalhotách, černém separátním saku s bílou, puntíkatou kravatou doplněnou košilí. Tím, co předvedl, připomínal chudého koncipienta, který se snaživě vyparádil na firemní večírek. I muži, jimž jsou džíny, tenisky a trika vlastní, musí myslet na dress code, jež jejich slávu ve společenských chvílích pečetí!

Známka: 3-

Patří k hvězdám zpravodajství České televize, každou neděli s jistou koketní žoviálností konverzuje s hosty svých politiky země se týkajících otázek. Proč uvádí Ceny české filmové kritiky, těžko říci, zřejmě jim má dát punc solidnosti, která s ohledem na iluzi velkého světa, atraktivnost hravého showbyzbysu vyznívá dosti prkenně. Deficit šarmu, potřebné lehkosti a kreativity styling pana Moravce, každopádně postrádá a ceremoniál posouvá do druhé ligy standardních večerů.

Václav Moravec

Patří k hvězdám zpravodajství České televize, každou neděli s jistou koketní žoviálností konverzuje s hosty svých politiky země se týkajících otázek. Proč uvádí Ceny české filmové kritiky, těžko říci, zřejmě jim má dát punc solidnosti, která s ohledem na iluzi velkého světa, atraktivnost hravého showbyzbysu vyznívá dosti prkenně. Deficit šarmu, potřebné lehkosti a kreativity styling pana Moravce každopádně postrádá a ceremoniál posouvá do druhé ligy standardních večerů.

Známka: 2

Legendární, uprostřed trojky stojící kameraman Jan Malíř, který předával ceny hned dvěma kolegům, oblékl manšestrové sako, bílou košili do kalhot (tady oprávněně) nezasunul a obul kožené tenisky, jež ležérní hru v black

P.S.: Suita kameramanů

Legendární, uprostřed trojky stojící kameraman Jan Malíř, který předával ceny hned dvěma kolegům, oblékl manšestrové sako, bílou košili do kalhot (tady oprávněně) nezasunul a obul kožené tenisky, jež ležérní hru v black & white potvrdily. Za snímek Hany vyznamenaný Martin Žiaran vypadal v černém kvádru s bílou košilí jako maturant, jenž na kravatu v rozrušení zapomněl. A za snímek Místa stejně poctěný kolega Jaromír Kačer sice vázanku měl, ale za ní a černou košili rozhodně nesklidil. Podtrženo, sečteno, tihle pánové měli k etiketě, dress code daleko.